• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه ها در برنامه هفتم گنجانده شده است

  • کد خبر : 43978
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه ها در برنامه هفتم گنجانده شده است

به گزارش اخبار اقتصادی، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در یکصد و سی و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور که با حضور اعضای این کمیسیون در ساختمان شهید دادمان برگزار شد، با اشاره به دستور کار جلسه “برنامه عملیاتی ارتقای امنیت کشور”. بزرگراه ها در برنامه هفتم توسعه» بیان کرد: کاهش 10 درصدی قربانیان سوانح رانندگی در برنامه هفتم در نظر گرفته شده است که این موضوع در تفاهم نامه مشترک مردم و دولت قابل اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید با حفظ جان مردم موافقت کنیم، تصریح کرد: برای درک دقیق مشکل و شناسایی راهکارهای موثر برای کاهش تصادفات، لازم است تشکل های تخصصی، سازمان های مردم نهاد، دانشگاه ها، انجمن ها و نمایندگان اتحادیه‌هایی که روی موضوعات مربوطه کار کرده‌اند، نظرسنجی انجام داده و بر این اساس، برنامه اقدام برای ارتقای ایمنی راه‌ها در برنامه هفتم تدوین شد.

صادق یادآور شد: اگر به برنامه های عملیاتی اجرا شده در سال های اخیر نگاهی بیندازیم، مشخص می شود که اقداماتی مانند اجرای قانون مدیریت مصرف سوخت، اجرای الزام بستن کمربند ایمنی، توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند و… تاثیر بسزایی در کاهش قربانیان و تصادفات داشته است. در گرافیک هم کاملا مشهود است.

وزیر راه و شهرسازی دستور داد: از وکلای فعال مرتبط با حوزه ایمنی در جلسات بعدی کمیسیون ایمنی راه ها دعوت شود.

وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم به عنوان رئیس کمیسیون ایمنی راه ها برای اولین بار در این دولت جلسه کمیسیون را با حضور اعضای این وزارتخانه و سازمان های عضو تشکیل داد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43978

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.