• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
0

فوری/ وام 800 میلیون تومانی مسکن اعلام شد

  • کد خبر : 41163
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
فوری/ وام 800 میلیون تومانی مسکن اعلام شد

به گزارش اخبار اقتصادی، هادی عباسی عسل معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان در نشست خبری اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دولت به تشریح جزئیات مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن پرداخت. بازار املاک که امروز چهارشنبه 21 تیرماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس ابلاغ سرپرست رئیس جمهور سقف مسکن حداکثر 800 میلیون تومان اعلام شد. بر اساس تصمیم اتخاذ شده در دو سال اول میزان این اعتبار برای مشمولان ماهانه 5 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود.

عباسی عسل ادامه داد: بانک ها باید سالانه 20 درصد از منابع مالی تسهیلات خود را به حوزه مسکن پرداخت کنند و بانک های متخلف در این بخش در صورت عدم تمکین جریمه خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر سقف اجاره بها را تعیین کند. بر این اساس و با ابلاغ رئیس جمهور موقت، سقف اجاره بها در 31 استان کشور تعیین شد که 25 درصد است. بیشترین سقف اجاره بها مربوط به یزد با 25.2 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 22 درصد است که ابلاغ شده و لازم الاجرا است.

آماده سازی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای ارائه توضیحات فنی در خصوص نهضت ملی مسکن.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره انتقاد برخی از حامیان کاندیدای ریاست جمهوری از حوزه مسکن، گفت: بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است. ، فرآیند صدور مجوز شامل حدود 40 مرحله است که باید طی شود. نامزدهای محترم ریاست جمهوری نباید مسئله مسکن را سیاسی کنند.

کسانی که خانه ماهار را یتیم ترک کردند امروز ادعا کرده اند

عباسی عسل با اعلام آمادگی اداره مسکن و ساختمان برای ارائه توضیحات فنی در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: فردی که مسکن مهر را یتیم کرده است، اکنون خودش آن را مطالبه کرده و آماده پاسخگویی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دو حوزه شهری و روستایی اجرا می شود، تصریح کرد: به نظر می رسد آنچه از سوی یکی از کاندیداها ارائه شده تنها حوزه شهری است. علاوه بر این، وقتی زمین را اختصاص می دهیم، اولین مرحله آماده سازی است. متقاضیان شناسایی می شوند و مردم پول را واریز می کنند. آماده سازی فرآیندی کند و پرهزینه است. کاربری ها، خدمات روبنایی، خیابان ها و بسیاری از اجزای دیگر باید مشخص شود وگرنه مجوز صادر نمی شود. ملاک قرار دادن پروانه برای ساخت مسکن به این معناست که دید جزئی و ناقص داریم.

ما نباید مسائل فنی را با مسائل سیاسی ترکیب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 40 مرحله قبل از صدور پروانه باید طی شود، گفت: باید مراحل کار طی شود و برای صدور پروانه ساخت به شهرداری ها پول پرداخت شود. تلفیق مسائل فنی با مسائل سیاسی اشتباه است.

با اضافه شدن 300 هکتار زمین، 6 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور در آستانه جهش تولید مسکن قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید بیش از 300 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن الحاق شود. اگر از تراکم استفاده نکنیم، ظرفیت ساخت 6 میلیون واحد مسکونی را دارد.

وی تاکید کرد: اعلام آمادگی کرده ایم در صورت علاقه هر دو کاندیدا توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کنیم. زیرا تاکید می کنیم که مسکن مشکل واقعی شهرک است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

عباسی یکی از مزایای تولید مسکن را فرصت ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، کاهش تورم و صادرات خدمات فنی و مهندسی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین و اساسی ترین موارد در حوزه مسکن تامین منابع مالی و حمایت شبکه بانکی از تسهیلات پرداختی که امیدواریم در دولت آینده این اهمیت مورد تاکید و پیگیری قرار گیرد تا مطالبات برجای مانده از سوی مردم در دولت 13 محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم هرکسی که رئیس جمهور می شود تناسب اختیارات و مسئولیت را در نظام بانکی اعمال کند، گفت: در حال حاضر روند ساخت بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن و بیش از 500 هزار واحد در کشور آغاز شده است واحد تحویل داده شده است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم 130 هزار خانه دیگر ساخته و تحویل داده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند واحد از نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم جزو طرح ملی مسکن بود، گفت: برنامه اقدام ملی با کمتر از ۵ درصد به ما تحویل داده شد. پیشرفت فیزیکی در دولت سیزدهم 130 هزار خانه دیگر به بهره برداری رسید. می گویند آن که کار را انجام داد، آن که آن را تمام کرد. وقتی آثار رها شده را می بینیم شرایط سخت را درک می کنیم. این نیاز به تلاش و انرژی دارد.

وی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن را از جمله طرح نهضت ملی مسکن، قانون تنظیم اجاره بها، شناسایی مسکن های خالی برای اخذ مالیات و الزام ثبت ملک عنوان کرد و گفت: همه سیاست های این دولت است. مطرح و اجرا شد. اینکه می گویند مسکن به ما ربطی ندارد، حرف بسیار خطرناکی است و در نهایت به ضرر مستاجران می شود. مسئله مسکن باید جدی گرفته شود

پنل مدیریتی در حوزه مسکن راه اندازی می شود

از راه اندازی داشبورد مدیریتی برای شفافیت و دیده شدن هر پروژه برای عموم خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسکن مردم در بحث های سیاسی تحت تاثیر قرار نگیرد، تصریح کرد: هرکس سر کار بیاید باید مشکل مسکن مردم را حل کند. بر اساس اصل 31 قانون اساسی، هرکس رئیس جمهور شود باید برای تامین مسکن اقداماتی انجام دهد. مسکن در کنار بهداشت و آموزش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره 2 میلیون و 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن که در کشور راه اندازی شده است، این واحدها در چه بازه زمانی باید تحویل داده شوند، گفت: پروژه 2 میلیون و 600 هزار واحدی که از قبل آغاز شده باید حداکثر در مدت زمان تکمیل شود. 2 سال.

عباسی عسل درباره وضعیت فعلی مسکن مهر گفت: اخیرا یکی از وزرای راهداری دولت دوازدهم آماری را منتشر کرد که تنها به انبوه سازی و اجاره به مدت 99 سال اشاره داشت. اطلاعات نباید بخش به بخش به این شکل ارائه شود. فردی که مهسان مهر را یتیم کرد، حالا ادعای خودش را کرده است. ما تمام تلاش خود را برای تکمیل این طرح انجام می دهیم. 130000 واحد تکمیل شده و حدود 20 درصد درگیر مسائل حقوقی هستند که همچنان ادامه دارد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41163

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.