• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

تیگارد، تخم مرغ شانسی جدید چینی در ایران!

  • کد خبر : 31568
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
تیگارد، تخم مرغ شانسی جدید چینی در ایران!

 

اخبار اقتصادی، شرکت جدید موتور تیگارد برای اولین بار در اسفند 1401 خودرو تیگارد X35 را معرفی کرد و سپس در خرداد 1402 پیش فروش دیگری را برگزار کرد و در نهایت فروش این خودرو را در سامانه یکپارچه فروش خودرو در پاییز امسال اعلام کرد.

این در حالی است که قیمت تیگار توماس در بازار آزاد.

با مراجعه به سایت شرکت چینی تیگارد موتور، این شرکت تنها دارای 6 نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر ایران است که 2 نمایندگی آن در تهران و 4 نمایندگی در شهرهای اصفهان، مشهد، بابل و شیراز می باشد.

لازم به ذکر است از آنجایی که محصول جدید شرکت چینی تیگارد موتور و محصولات سایر شرکت های چینی از روز دوشنبه 22 آذرماه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیانی که در اسفندماه سال گذشته ثبت نام کرده اند قابل انتخاب خواهد بود. وضعیت خدمات پس از فروش این خودروها حتی در شرایط کمبود و گرانی قطعات یدکی چندان مشخص نیست.

شرکت موتور تیگارد یکی از شرکت های اقماری است که در سال های اخیر برای تولید و مونتاژ خودروهای دسته دوم و سوم چینی در ایران و بدون در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش و کیفیت در مقادیر محدود و در حد مجاز تاسیس شده است. قیمت نامعقول مانند اکثر خودروهای چینی مونتاژ شده در اولین محصول خود، تیگارد حدود 1000 دستگاه فروخت. این خودرو در طرح های پیش فروش عرضه شده است.

تیگارد موتور برند شرکت سانیار موتور است که در سال 1401 با همکاری شرکت دیار خودرو و شرکت سینو چین تشکیل شد.

این خودرو پس از حذف موتور سیکلت X25 از خانواده موتورسیکلت، به کوچکترین کراس اوور این شرکت تبدیل شد. نسل اول این خودرو با نام Senova X35 عرضه شد، اما نسل دوم در سال 2019 با نام جدید BEIJING X3 وارد بازار چین شد. یعنی همان خودرویی که در برخی کشورها با نام BAIC X35 به فروش می رسد با نام تیگارد X35 در بازار ایران عرضه شد.

در حال حاضر بازار خودرو در ایران راکد است و اکثر محصولات شرکت های مونتاژ چین مشتری ندارند و مردم منتظر تصویب آیین نامه واردات خودروهای فرسوده هستند و امیدوارند. واردات خودروهای صفر کیلومتر که مدتی است با سرعت زیاد پیش می رود، سرعت بیشتری خواهد گرفت تا با همان هزینه ای که قرار است هزینه کنند، در بازار رقابتی خودروی با کیفیت اروپایی، کره ای یا ژاپنی بخرند. آی تی. خودروهای چینی بی کیفیت و بدون آینده. .

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31568

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.