• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
11

ارز آزاد شده چگونه هزینه می شود؟

  • کد خبر : 26157
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
ارز آزاد شده چگونه هزینه می شود؟

مدیرکل دارایی های ارزی بانک مرکزی گفت: معادل ارز آزاد شده به واردکنندگان ایرانی و شرکت های دولتی فروخته می شود، بنابراین جامعه ریال جذب می کند و این امر باعث کاهش حجم نقدینگی و در نتیجه کاهش نقدینگی می شود. نرخ تورم.”

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از تسنیم، مجیدی مدیر کل دارایی های ارزی بانک مرکزی با حضور در برنامه میز اقتصاد با تشریح روند واریز پول های بلوکه شده به حساب های ایران، اظهار داشت: با مذاکرات انجام شده تصمیم به تبدیل و انتقال این وجوه گرفته شد و به این ترتیب وون کره جنوبی که این ارزها در بانک های کره جنوبی نگهداری می شد تبدیل و در نهایت به حساب بانک های ایرانی در قطر واریز شد. این ارزها به وون کره جنوبی در دو بانک Woori Seoul، IBK Seoul و شعبه سئول بانک ملت در کره جنوبی برگزار می شد. تبدیل های لازم در این فرآیند پنج هفته ای در رابطه با این وجوه آغاز شد، در نهایت به یورو تبدیل شد و در نهایت دیروز معادل یوروی این وجوه وون به حساب شش بانک ایرانی در دو بانک قطری در کره واریز شد. این وجوه دیروز دریافت شد.

وی با اشاره به بانک های مرتبط گفت: دو بانک قطری دخان و اهلی و حساب بانک های سامان، کرمان و گردشگری در دخان و حساب بانک های کشاورزی، پاسارگاد و شهر در بانک اهلی درگیر موضوع هستند. از قطر .

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=26157

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.