• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

ادامه علاقه بانک ها به اوراق قرضه دولتی

  • کد خبر : 42221
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
ادامه علاقه بانک ها به اوراق قرضه دولتی

اکوایران: نتایج سیزدهمین حراج اوراق دولتی بانک مرکزی نشان می دهد که همانند اکثر حراج ها در دو ماه گذشته، هیچ بانکی خریدار اوراق دولتی نبوده و تنها بازار سرمایه در این مزایده 2 همات خرید کرده است.

اخبار اقتصادی، سیزدهمین مرحله مزایده اوراق مالی اسلامی دولت در تاریخ 11 مرداد 1303 برگزار و بانک مرکزی نتایج آن را اعلام کرد. بر اساس گزارش بانک مرکزی، از 19 میلیارد تن اوراق، تنها 2 فقره فروخته شد و مشتری آن بازار سرمایه بود. بانک ها در این مزایده شرکت نکردند.

فروش 2 تن اوراق به بازار سرمایه.

سه نوع اقلام اسلامی در حراج دولت سیزدهم منتشر شد. اولین اوراق آراد 165 به مبلغ 7 میلیارد تومان و با نرخ سود 28.5 درصد منتشر شد. این نرخ بالاترین نرخ بهره را نسبت به سایر اوراق دارد.

اوراق دوم آراد 166 است که حجم عرضه آن 1986 میلیارد تومان و نرخ سود آن 28.2 درصد است. سومین اوراق آراد 167 است که نرخ سود آن همانند اوراق قبلی و حجم عرضه 10 میلیارد تومان است. شایان ذکر است که افزایش نرخ سود عمدتا بر اساس مدت قرارداد تعیین می شود و هر چه نرخ سود بیشتر باشد، سررسید اوراق نیز بیشتر می شود.

بنابراین در این مزایده در مجموع ۱۹ میلیارد تن اوراق دولتی عرضه شد، هیچ بانکی خریدار اوراق دولتی نبود و تنها بازار سرمایه ۲ لات اوراق دولتی خرید. بازار سرمایه آراد 166 را با حجم یک هزار و 986 میلیارد تومان عرضه کرد اما بازار سرمایه 2 عدد خرید که رقمی بالاتر از حجم عرضه شده است. به نظر می رسد بانک مرکزی در گزارش خود روند حجم خرید بازار سرمایه را مشخص کرده و احتمالا حجم خرید و عرضه برابر بوده است.

در نتیجه، دولت تنها توانست دو لات از اوراق خود را در حراج سیزدهم بفروشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42221

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.