• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

آب دریا با کمک انرژی پاک به خشکی منتقل می شود

  • کد خبر : 31884
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
آب دریا با کمک انرژی پاک به خشکی منتقل می شود

اخبار اقتصادی، عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب وی در خصوص تامین انرژی لازم در طرح انتقال آب دریا به ارتفاعات مرکزی کشور، اظهار داشت: اجرای پنج طرح انتقال آب دریا که هم اکنون در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و ظرفیت انتقال آب به ارتفاعات مرکزی کشور را افزایش می دهد. مرکز کشور در یک میلیارد متر مکعب، به 2 هزار مگاوات برق نیاز دارد و بخشی از این انرژی باید از انرژی های تجدیدپذیر و نیروگاه های برق سبز تامین شود.

وی با اشاره به نکات مطرح شده در نشست تعاملی وزارت نیرو با نخبگان تحت عنوان «گفت وگوهای آب» در خصوص تامین انرژی پروژه شیرین سازی و انتقال آب دریا، گفت: در بالاترین سطح En در فرآیند تصمیم گیری وزارت نیرو دغدغه‌های کارشناسان این حوزه را مورد توجه قرار داد و سپس با توجه به تعمیق مشکل مقرر شد با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، بخشی از انرژی مورد نیاز برای نمک‌زدایی و آب دریا تامین شود. حمل و نقل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بزرگ زاده خاطرنشان کرد: استفاده از منابع آب غیرمتعارف برای مناطق مذکور در سند ملی توسعه سرزمینی در دستور کار نقشه راه آب کشور قرار دارد و توسعه خطوط انتقال آب از دریا در 5 خط نمونه ای از اجرای آن است. . از این هواپیما

و ادامه داد: البته این بستر برای انتقال و توسعه فناوری های تجدیدپذیر مانند فناوری CSP است که در عین حال نمک زدایی و تامین برق حمل و نقل آبی را در دستور کار قرار می دهد.

سخنگوی صنعت آب تاکید کرد: صنعت آب از نظرات، انتقادات و پیشنهادات تکمیلی برای بهبود شرایط مدیریت منابع آب در ایران استقبال می کند و کارشناسان می توانند در فضایی دوستانه و علمی نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31884

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.