• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

نیروگاه 13.5 هزار مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر در حال ساخت است

  • کد خبر : 42209
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
نیروگاه 13.5 هزار مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر در حال ساخت است

به گزارش اخبار اقتصادی، برخی از کارشناسان صنعت برق میزان فعلی عدم تطابق بین تولید و مصرف برق تقریباً 17000 تا 18000 مگاوات است. این کارشناسان معتقدند ادامه روند کنونی می تواند عدم تعادل برق کشور را تا سال 1414 به حدود 35000 مگاوات برساند که می تواند فاجعه بار باشد.

یکی از راه حل هایی که می توان به عنوان راه حل این مناقشه در نظر گرفت، تلاش برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر است. انرژی های تجدیدپذیر انرژی پاکی است که می تواند علاوه بر تامین برق کشور به عنوان راهی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گفته کارشناسان ایران 300 روز آفتابی دارد که بهترین نوع تابش برای پنل های خورشیدی است. همچنین ظرفیت انرژی بادی کشورمان که نوع دیگری از انرژی های تجدیدپذیر است، دارای قابلیت های منحصر به فردی است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

توسعه انرژی های تجدیدپذیر در سال های اخیر مورد توجه کمی قرار گرفته است. ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر کشور از 1370 به 1400 که کمتر مورد توجه قرار گرفت به 853 مگاوات رسید.

255 مگاوات نیز در حال ساخت بود، اما از سال 1400 به بعد توجه بیشتری به استفاده از این نوع انرژی شد و اقدامات توسعه ای مختلفی در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این اندازه گیری ها، ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر از سال 1400 تا 1403 به 347 مگاوات رسید. علاوه بر این، 13500 مگاوات نیز در دست ساخت است.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی انرژی با بیان اینکه حدود 600 نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر با ظرفیت بیش از 13 هزار مگاوات در سراسر کشور در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. در آینده سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق ایران به بیش از 15 درصد افزایش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با بهره برداری از 13 هزار مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر در دو سال آینده، سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق ایران به بیش از 15 درصد افزایش می یابد.

همچنین محسن معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به تغییر الگوی استفاده از وسایل سرمایشی در کشور، بهره گیری از ظرفیت های بالقوه انرژی های تجدیدپذیر را برای تامین حداقل نیاز ساختمان های مسکونی و نیز ضروری دانست. ثبات شبکه های توزیع

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42209

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.