• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

پیش بینی بورس فردا 2 اردیبهشت 1403 / رشد بیش از 77 هزار واحدی شاخص کل

  • کد خبر : 38175
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
پیش بینی بورس فردا 2 اردیبهشت 1403 / رشد بیش از 77 هزار واحدی شاخص کل

اکوایران: در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 77 هزار واحد افزایش یافت و به این ترتیب اندکی از محدوده 2.2 میلیون واحدی فاصله گرفت.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران با استقبال خوب نمادهای شاخصی مانند فملی و فولاد که به ترتیب 11 میلیون و 10 هزار تومان هستند، ارزش معاملات به بیش از 77.6 میلیارد تومبه رسید. یک واحد شاخص کل مثبت شد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رشد بیش از 3.52 درصدی را تجربه کرد بنابراین این بار شاخص کل رکورددار در سمت صعودی بازار و پس از ایجاد محدودیت در آن قرار گرفته است. بازار، وضعیت بازار کاملا سبز است را کنترل کنید.

به نظر می رسد سازمان بورس به خوبی بلد بوده ریسک سیاسی را که بر بازار سرمایه سایه انداخته است، مدیریت کند، اما در عین حال می توان گلایه کرد که از فاجعه سیاه 27 اردیبهشت سال گذشته جلوگیری یا حداقل مدیریت نکرد.

گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی 524 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی بیشترین ارزش معاملات را در بازار سرمایه به خود اختصاص داد و خودرو در جایگاه دوم قرار گرفت. نکته جالب در مورد بازار فعلی افزایش قیمت است. ارزش تجاری در بازار فعلی و ما در گروه فرآورده های نفتی قرار داشتیم. مدت زیادی است که شاهد معاملات بسیار خاص در این گروه نبوده ایم. اما امروز این گروه با ارزش تجاری بیش از 313 میلیارد تومان رتبه سوم را در بین گروه های بازار سرمایه با بالاترین ارزش تجاری دارد.

سازمان بورس گزارش داد که در هفته گذشته تعداد کدهای فعال در بازار سرمایه حدود 244 هزار کد بوده است. صف ها آنها قفل شده بودند

این در حالی است که طی بند ج تبصره قانون بودجه سال جدید، بازار به شدت نگران سرمایه گذاری های سال 1403 بود و همچنین نامه هایی از مرکز موسسات سرمایه گذاری و سازمان بورس از تهران ارسال کرد. به همین دلیل در بازار فعلی به دنبال انتشار خبری مبنی بر تعدیل بند ش تبصره 6 بودجه 1403 شاهد تقویت تقاضا برای صندوق های سرمایه گذاری سهامی بودیم که یکی از دلایل مثبت بودن بازار نیز ذکر شد. امروز.

اما خبر دیگری از بازار امروز توجه خبرگزاری مهر را به خود جلب کرد و از انتقال تیم استقلال به هلدینگ خلج فارس گلایه کرد و مدعی شد این اقدام غیرقانونی است. در ادامه خبر واگذاری غیرقانونی باشگاه پرسپولیس به سایر بانک ها خبر ورزشی بود که بین مردم بازار سرمایه دست به دست شد.

همچنین به گزارش تسنیم، جلسه کارگروه بررسی صلاحیت و صلاحیت سازمان خصوصی‌سازی در حال برگزاری است. پیش بینی می شود با توجه به اتفاقات امروز، صلاحیت خریداران پرسپولیس و استقلال قطعی شود و همه چیز برای برگزاری مزایده در روز دوشنبه هفته جاری مهیا شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 9 فروردین به 23.52 درصد رسید.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با تاثیر مثبت بیش از 97 درصدی بازار توانست 77 هزار واحد صعود کند و به این ترتیب سقف ایجاد شده در 1403 را حذف کرد و پس از رفع محدودیت های ایجاد شده در هفته گذشته، شاخص کل مدیریت کرد. مثبت 3.5 درصد به بازار در آوریل 1403.

حدود 653 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار بورس تهران شد و 111 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار فرابورس شد و رکورد جدیدی را برای بورس تهران رقم زد.

در مقابل، بیش از 800 میلیارد تومبا توسط افراد حقیقی از بازار صندوق های درآمد پایدار به ثبت رسیده است.

با این روند متحرکی که خود ایجاد کرده و محدوده چالش برانگیز 2.2 میلیون واحدی در سال گذشته، شاخص کل می تواند به اهداف بالاتری بیندیشد که اکنون به سطح حمایتی قوی تبدیل شده است تا به سقف 2.5 میلیون واحد برسد. در ماه های آینده سال گذشته

خبر افزایش نرخ دلار نیما و همچنین گزارش های ماهانه و فصلی که سردبیران بورس در سامانه کدال بارگذاری می کنند بر این موضوع تاکید دارد. همچنین اصلاح بند ج تبصره 6 ماده 6 قانون بودجه و امکان کاهش تنش های سیاسی در منطقه از جمله عواملی بود که امروز باعث سبز شدن بازار شد.

جمع

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38175

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.