• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

پیش بینی بازار سهام در هفته / سیگنال های منفی قوی در بورس

  • کد خبر : 42096
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
پیش بینی بازار سهام در هفته / سیگنال های منفی قوی در بورس

اکوایران: ناظران کمبود برق در کشور را دلیل اصلی رکود بورس می دانند. اما از سوی دیگر خبر لغو تصویب تعرفه انرژی صنعتی سیگنال مثبتی برای بازار بود که نتوانست روند بازار را افزایش دهد. اگرچه انتظار می رود لغو این مصوبه موجب افزایش سود شرکت شود، اما رکود معاملات و خروج سرمایه از بورس همچنان ادامه دارد. برخی ناظران اثر کمبود انرژی را قوی می دانند

اخبار اقتصادی، در دو هفته گذشته قیمت بورس تهران تحت تاثیر کمبود برق در کشور و گزارش های مالی شرکت ها قرار گرفت.

روز شنبه شاخص کل بورس تهران با 10 هزار و 251 واحد کاهش به زیر 2 میلیون و 200 هزار تومان رسید و 208 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 20 هزار و 222 واحد افت کرد و 228 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه شاخص 3 هزار و 169 واحد کاهش یافت و 113 میلیارد تومان سرمایه خارج شد. اما روز سه شنبه شاخص ۸۹۶۰ واحد افزایش یافت و ۸۶ میلیارد تومان پول واقعی وارد شد.

روز چهارشنبه شاخص 2 هزار و 620 واحد افت کرد و شاهد خروج سرمایه از بازار بودیم که رقمی معادل 137 میلیارد تومان داشت.

به این ترتیب در هفته گذشته شاخص تا کانال 2.1 میلیونی پیش رفت و از مرز مهم 2 میلیون و 200 هزار واحدی سقوط کرد.

همچنین ارزش معاملات در سطح پایینی قرار داشت. در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات خرد 2.897 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2.985 میلیارد هفته قبل 3 درصد کاهش داشت.

ناظران کمبود برق در کشور را عامل اصلی رکود بورس می دانند. اما از سوی دیگر خبر لغو تصویب تعرفه انرژی صنعتی سیگنال مثبتی برای بازار بود که نتوانست روند بازار را افزایش دهد. اگرچه انتظار می رود لغو این مصوبه موجب افزایش سود شرکت شود، اما رکود معاملات و خروج سرمایه از بورس همچنان ادامه دارد. برخی ناظران تاثیر کمبود برق را قوی می دانند و برخی دیگر بازار در انتظار تشکیل کابینه دولت چهاردهم و روشن شدن چشم انداز اقتصادی ایران است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42096

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.