• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

پیش بینی بورس امروز 14 دی 1402 / خروج پول واقعی پنج روزه شد!

  • کد خبر : 32674
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
پیش بینی بورس امروز 14 دی 1402 / خروج پول واقعی پنج روزه شد!

اکوایران: روز گذشته بازار سهام با کاهش تراز شاخص های اصلی بورس تهران مواجه شد. دیروز روند خروج سرمایه واقعی از بورس به پنجمین روز متوالی رسید.

اخبار اقتصادی، بازار سهام در جریان معاملات روز گذشته شاهد افت تراز کل و افت تراز هم وزن شاخص کل بود. دیروز روند مذاکرات در لحظات اولیه با رشد شاخص ترازنامه همراه بود. اما طولی نکشید که روند شاخص هم وزن با شاخص کل بورس همسو شد. معاملات دیروز سهام در یک ساعت اول باعث افت شدید قیمت نشد؛ اما با نزدیک شدن به نیمه معاملات، نرخ افت شاخص ها افزایش یافت. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز گذشته سطح حمایتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داد.

روز دوشنبه به جز شاخص وزنی برابر فرابورس، همه شاخص‌های فرابورسی قرمز بودند و عملکرد مشابهی در بین شاخص‌های اصلی بورس تهران مشاهده شد. شکاف عملکرد شاخص کل و هم وزن در بورس اوراق بهادار تهران تقریباً 1800 درصد بود. در فرابورس ایران به رقم 21 درصد رسید. در بین شاخص های عمده فرابورسی، شاخص اول فرابورس با رشد 19 درصدی بیشترین عملکرد را به خود اختصاص داد و کمترین عملکرد را نیز شاخص کل فرابورس با 9 درصد افت داشت. در تعادل

آمار معاملات سهام

ارزش معاملات خرد روز گذشته در بورس با رشد 5 درصدی روی 5.340 میلیارد تومان متوقف شد. این سطح از ارزش معاملات کوچک روزانه، بالاتر از 1.5 میلیون واحد از شاخص کل، ناشی از روشن نبودن چشم‌انداز بازار است و یا نشان‌دهنده سطح بالای قیمت سهم نسبت به ارزش ذاتی آن است که در حال حاضر هر دو عامل بسیار موثر هستند.

روز شنبه تغییر خالص مالکیت حقوقی به حقیقی در بورس برای پنجمین روز معاملاتی متوالی منفی بود اما در این پنج روز معاملاتی از شدت خروج سرمایه واقعی کاسته نشده است.

روز شنبه بازار سهام با افت ارزش صف های خرید و فروش سهام همراه بود؛ در حالی که این میزان در هفته قبل رشد داشت. با وجود افزایش شدید ارزش خطوط خرید و فروش سهام در معاملات هفته گذشته، ارزش خطوط دیروز کاهش یافت. ارزش صف های خرید سهام در روز شنبه نسبت به پایان هفته قبل 1.5 درصد افزایش و ارزش صف های فروش 34 درصد کاهش یافت.

در آخرین روز معاملات، سرانه خرید هر کد رویال از 25.2 میلیون تومان در روز یکشنبه به 24.9 میلیون تومان کاهش یافت. دیروز سرانه فروش هر کد اصل از 25.9 میلیون تومان به 25 میلیون تومان کاهش یافت. با این حال، شکاف بین فروش سرانه و خرید سرانه کاهش یافته است.

پیش بینی بازار سهام امروز

با توجه به روند معاملات چند روز گذشته، قیمت های جهانی و اخبار موثر بر روند معاملات؛ عملیات روز سه شنبه از کف حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل بورس و 26 هزار واحدی شاخص کل غیر بورسی آغاز می شود. بورس تهران روز دوشنبه سطح حمایتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل را از دست داد، اما بسیاری از فعالان بورس معتقدند این رفتار شاخص نوعی پسرفت است.

به این ترتیب پیش بینی می شود ارزش معاملات خرد در بورس فعلی 4 تا 6 همات باشد. بورس تهران احتمالا امروز معاملات خود را با تعادل ضعیف شاخص های اصلی آغاز خواهد کرد. احتمال عملکرد منفی شاخص‌های عمده سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل در پایان معاملات امروز بالاست. انتظار می‌رود که جریان پول واقعی به سهام در معاملات امروز منفی باشد، اما ضعیف‌تر از روز دوشنبه. رتبه خریداران سهام اندکی کاهش می یابد و احتمال افزایش جزئی در رتبه فروشندگان سهام وجود دارد. احتمالاً در پایان معاملات امروز، سرانه خرید هر کد رویال در سطح 21 میلیون تومان و سرانه فروش بالای 24 میلیون تومان خواهد بود. SBI تهران احتمالاً در مقایسه با بازار سهام افت بیشتری در شاخص های اصلی خود خواهد داشت. اما شکاف عملکردی بین شاخص کل و وزن برابر بازار سهام و فرابورس احتمالا بیشتر خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32674

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.