• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

روسیه صاحب یک چهارم بازار جهانی گندم است.

  • کد خبر : 42071
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
روسیه صاحب یک چهارم بازار جهانی گندم است.

اکوایران: روسیه با وجود تحریم های گسترده غرب توانست عنوان بزرگترین صادرکننده گندم جهان در قرن بیست و یکم را به خود اختصاص دهد و سهم بازار جهانی خود را به 25 درصد برساند.

اخبار اقتصادی؛ روسیه در حالی به این جایگاه دست یافت که به طور سنتی کشورهای صادرکننده گندم مانند «اوکراین»، «استرالیا» و «آمریکا» با کاهش صادرات خود در این مدت مواجه بودند. فعالان بازار گندم بر این باورند که عوامل متعددی از جمله جنگ روسیه و اوکراین، شرایط نامساعد جوی و افزایش تقاضای داخلی از جمله دلایلی است که کشورهای صادرکننده سنتی گندم را با مشکل صادرات مواجه کرده است. بر اساس این گزارش، درگیری نظامی اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم به طور مستقیم زیرساخت های تولیدی و صادراتی این کشور را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش چشمگیر صادرات گندم این کشور شده است.

از سوی دیگر، تغییر شرایط اقلیمی، در برخی مناطق استرالیا و آمریکا، خشکسالی و سایر شرایط نامساعد اقلیمی باعث کاهش تولید و در نتیجه کاهش صادرات گندم شده است.

افزایش تقاضای داخلی یکی دیگر از دلایلی است که باعث کاهش صادرات این کشورها شده است، به طوری که برخی کشورها به دلیل رشد جمعیت و تغییر الگوی مصرف، تقاضای داخلی برای گندم را افزایش داده اند.

بر اساس گزارش انجمن غلات ایران، افزایش برداشت غلات روسیه که در سال 2023 با حدود 147 میلیون تن به عنوان دومین رکورد بزرگ شناخته شد، ناشی از گرمایش زمین است و انتظار می‌رود کاهش صادرات سایر کشورها را جبران کند . کشورها. . ثبات حضور گندم در بازار روسیه با نقش آن در جلوگیری از نوسانات قیمت برجسته می شود. با وجود چالش هایی مانند شرایط آب و هوایی در استرالیا و ایالات متحده که منجر به کاهش صادرات شد، بازار انتظار دارد تولید روسیه بیشتر این کمبود را جبران کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42071

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.