• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

قیمت انس پارازیت بازار ارز و سکه شد

  • کد خبر : 42065
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
قیمت انس پارازیت بازار ارز و سکه شد

افزایش طلای جهانی به گره ترافیکی در بازار ارز و ارز تبدیل شد/صندوق های با درآمد ثابت به دومین رکورد ورود پول در سال جاری رسیدند/احساسات بازار پشت خط خرید باقی ماند/اعلام قیمت نقره و تحلیل بازار آن مورد توجه معامله گران قرار گرفت / تاثیر تعطیلات بر بازار ارز و ارز چیست؟

قیمت طلا و روند صعودی آن بار دیگر بازار طلا و ارز را آشفته کرد. با افزایش قیمت طلای آناس در روز چهارشنبه، مسیر بازار ارز و ارز دوباره از هم جدا شد. قیمت طلا و سکه با افزایش آنا طلا افزایش یافت، اما قیمت دلار هرات با افزایش خود به نوسانات خود ادامه داد و به سمت خط حمایتی کاهشی حرکت کرد.

قیمت طلا در جریان معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت و از کف 2400 دلاری خارج شد و در پله های دوم و سوم 2400 دلاری به سطوح مقاومتی رسید. با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا، کانال تغییر کرد. قیمت ارز روز چهارشنبه از 40 میلیون و 950 هزار تومان آغاز شد و به 41 میلیون تومان رسید.

قیمت طلای مذاب از 14 میلیون و 580 هزار تومان آغاز شد و به حدود 14 میلیون و 700 هزار تومان رسید، اما نتوانست بالای خط مقاومت تثبیت شود و در 14 میلیون و 639 هزار تومان به پایان رسید. حباب طلای مذاب در هفت روز معاملاتی گذشته منفی بوده است.

قیمت دلار هرات از 57 هزار و 750 تومان آغاز شد و با کاهش قیمت درهم کاهش یافت. قیمت دلار هرات در 57400 توکن و بالاتر از خط حمایت بسته شد. قیمت دلار دو نقطه داشت. اولاً قیمت دلار هرات پشت خط به بالای 57 هزار و 600 تومان رسید و ثانیاً قیمت دلار در تهران کاهشی نداشت و در 58 هزار تومان ثابت ماند.

قیمت درهم امارات با شکاف منفی 60 تومانی تا 15 هزار و 800 تومان آغاز شد و با کاهش به 15 هزار و 750 تومان بسته شد. حباب دلار درهم برای سومین روز متوالی منفی بود و روز چهارشنبه این میزان افزایش یافت.

در معاملات پشت خط روز چهارشنبه، فضای بازار به گونه ای بود که معامله گران در تلاش برای خرید و از دست ندادن فرصت ها بودند. این وضعیت از 17 روز گذشته که قیمت دلار وارد کانال 57 هزار تومان شد، هر دو روز یک بار در بازار تکرار شد. در این شرایط قیمت دلار و طلای مذاب در معاملات پشت سر هم افزایش یافت. در پشت خط، قیمت دلار هرات باز هم از خط مقاومتی 57 هزار و 600 تومان گذشت و قیمت طلای مذاب به حوالی پله هفتم کانال 14 میلیونی رسید. البته پشت خط، بلوک بازار منقبض شد و می توان گفت قیمت های فردا و لحظه ای تقریبا یکسان بود و دلیل فنی افزایش قیمت در معاملات پشت خط نیز همین موضوع بود.

موضوع داغ بازار تعطیلی پنجشنبه و هفته بعد به دلیل آلودگی، گرما و قطعی برق بود. گروهی از معامله گران معتقدند قیمت ها به دلیل عدم تسویه نقدی در ایام تعطیل افزایش یافته است. از دیدگاه فعالان بازار، این تعطیلات باعث کاهش جریان نقدینگی در بازار می شود و به نوعی ریسک افزایش بازار در قیمت ها منعکس شده است.

همچنین در روز چهارشنبه، صندوق های اوراق قرضه دومین رکورد ورودی را ثبت کردند. میزان ورود پول به این صندوق ها بالغ بر 816 میلیارد تومان بوده است. به نظر می رسد این ورود به دلیل ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت قبل از تعطیلات باشد تا سرمایه در ایام تعطیل از ریسک بازارها دور باشد.

چهارشنبه آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم بود. آن دسته از معامله گرانی که تصور می کردند کاهش قیمت برای واگذاری بازار ارز و ارز به دولت بعدی در کمترین حالت ممکن انجام شده است، پس از این جلسه مدعی شدند که کف آن دست زده شده و به پایان تزریق رسیده ایم. در دولت سیزدهم

معامله گران علاقه مند به تحلیل قیمت نقره در بازار بودند. در این تحلیل نوشته شده بود که برای سرمایه گذاری در طلا به پول زیادی نیاز دارید و کسانی که پولشان به اندازه طلا نیست می توانند در نقره سرمایه گذاری کنند. حتی گفته شد که افق روشنی برای سرمایه گذاری بلندمدت دارد. در نمودار فنی، قیمت نقره از محدوده حمایتی مهمی بین 48 تا 51 هزار تومان برخوردار است.

به گفته معامله گران تکنیکال، برای ایجاد یک روند جدید، قیمت دلار و طلا باید از محدوده 17 روزه خود خارج شود و بالاتر یا کمتر از این محدوده تثبیت شود. از آنجایی که قیمت طلا و دلار بارها از قیمت پایین سال 1403 بازگشته است، می گویند کمترین وضعیت قیمت وجود دارد و ممکن است بازار بازگردد. همانطور که در روزهای گذشته گفتیم سقف مقاومت طلای مذاب 14 میلیون و 640 هزار تومان است و در صورت تثبیت بالای آن سقف مقاومتی بعدی 14 میلیون و 830 هزار تومان خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42065

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.