• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

مدیران ایران خودرو باید محاکمه شوند/ سهام ایران خودرو ضرر می کند اما آیا حق مجمع مدیران افزایش می یابد؟

  • کد خبر : 42077
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
مدیران ایران خودرو باید محاکمه شوند/ سهام ایران خودرو ضرر می کند اما آیا حق مجمع مدیران افزایش می یابد؟

به گزارش اخبار اقتصادی، روز یکشنبه 10 تیرماه 1403 مجمع عمومی عادی سالیانه گروه صنعتی ایران خودرو با حضور 78 درصد از سهامداران برگزار شد. این جلسه با صحبت های جنجالی یکی از سهامداران همراه بود.

در بخشی از این جلسه صحبت های این سهامدار که با نگاهی تند به عملکرد گروه ایران خودرو و مدیرعامل آن همراه بود، توجه حاضران را به خود جلب کرد. بخش هایی از سخنان این سهامدار در انتقاد از عملکرد علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو را در زیر می خوانید؛

سهام ایران خودرو امروز 37 میلیارد تومان در بازار سهام متحمل زیان شده است. یعنی روزانه 101 میلیارد تومان زیان به ثبت رسیده است. چرا وعده های هیات مدیره محقق نشده و امروز جای تاسف دارد. آقای مدیرعامل شما سه بار گفتید که از سهامداران عذرخواهی می کنم و نتوانستم. اما امروز از افزایش هزینه جلسات خود از 3.5 به 5 میلیون تومان صحبت کردید. اشکالی ندارد، از زندگی خود لذت ببرید، اما آنها از حقوق استفاده می کنند، نه از دست دادن!

جناب مدیرعامل پارسال که به ایران خودرو پیوستید قول دادید بابت دستور تعیین قیمت به دیوان عدالت اداری شکایت کنید اما به نظر من پیچ واحد حقوقی ایران خودرو باز شده و باعث شده است همه در مقامات دولتی فکر می کنند کلاه مدیرعامل خودرو ایران پشم ندارد.

مدیرانی که سال گذشته 37 میلیارد تومان ضرر به ایران خودرو وارد کردند باید محاکمه و قضاوت شوند. چرا تولید ثروت تبدیل به زیان زایی شده است؟

آقای عظیمی شما 17 ماه رهبری کردید و وقتی رسیدید قیمت سهم ایران خودرو 322 تومان بود اما امروز 282 تومان است. این بدان معناست که قیمت سهام خودرو 13 درصد کاهش یافته است. اگر من به عنوان سهامدار از شرکتی که سهامدار آن هستم خودرو می خریدم امروز بین 20 تا 30 درصد سود می کردم. اما گناه من سرمایه گذاری است.

من از عدم اقدام وزارت صمت متاسفم. بیشترین گردش نقدی و بیشترین دریافت وجه در شرکت ایران خودرو است، اما آقای مدیرعامل چرا بعد از گذشت 55 روز و هر روز شاهد کاهش ارزش، نرخ های جدید ایران خودرو را اعلام نمی کنید؟ از سهام این شرکت؟

افتخار شرکتی که ماه گذشته 26 میلیارد تومان از مردم گرفت این نیست که در مقابل بانک مرکزی و دو وزارتخانه گردنش را خم کند و 7 میلیارد تومان با سود 30 درصد وام بگیرد. الان ایران خودرو با ضرر تولید می کند، وام 30 درصدی هم به ضررش اضافه می شود.

تابناک

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42077

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.