• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

موفقیت در تولید تجهیزات کلیدی صنعتی با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان امکان‌پذیر است

  • کد خبر : 33542
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
موفقیت در تولید تجهیزات کلیدی صنعتی با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان امکان‌پذیر است

اخبار اقتصادی – عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان توسط مجلس و اعطای تسهیلات لازم به تولیدات بار اول این شرکت ها تأکید کرد.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از خانه ملت، حسین حسین زاده  درباره‌ اهمیت تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدات بار اولی این شرکت‌ها، گفت: مجلس بعد از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان مزیت استفاده از تولیدات بار اولی شرکت های دانش بنیان را هم در این قانون مد نظر قرار داد و تهسیلات زیادی هم برای ارگان هایی که از این تولیدات استفاده کنند در نظر گرفته است. 

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس افزود: اما باید تجهیزات تولیدی بار اولی شرکت‌های دانش بنیان و مزیت استفاده از این تجهیزات بیشتر به بخش دولتی خصوصی و خصولتی معرفی شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه خیلی از این بخش‌ها از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان و مزیت‌های استفاده از تولیدات بار اولی‌ شرکت‌های دانش بنیان اطلاع ندارند. اما در مقابل شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت این قانون استفاده‌ مناسبی کرده اند و خیلی از آن‌ها به خوبی در حال رشد و توسعه هستند. اما آنچنان که باید و شاید برای وزارت‌خانه‌ها این قانون تبیین نشده‌ است.

حسین‌زاده ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی صدا و سیما و روابط عمومی‌ها باید کمک کنند که این موضوع در ابتدا به جامعه‌ی هدف به خوبی شناسانده شود و بعد از آن انتظار داشته باشیم که استفاده از تولیدات این شرکت‌ها رونق بگیرد. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: خیلی از ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌ها هنوز از ظرفیت این قانون اطلاع ندارند و اگر تمام بخش‌های جامعه از آن اطلاع پیدا کنند قطعا استقبال از تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا می‌کند. معاونت علمی در این حوزه نمره‌ قبولی می‌گیرد و در حال تلاش برای توسعه‌ی استفاده از تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه باید به شرکت‌های دانش بنیان و این جوانان بها داده شود، توضیح داد: خیلی از جوانانی که سر خورده می‌شوند و مهاجرت می‌کنند به دلیل این است که در فضای اجرا از آن‌ها حمایتی نمی‌شود. ما باید تمام اقدامات لازم را انجام دهیم که در فضای اجرا از آنها حمایت شود و تا به این وسیله جلوی مهاجرت این نخبگان را بگیریم.

عضو کمیسیون انرژی افزود: در این فرآیند شرکت های دانش بنیان از شرکت در فرآیند مناقصه حذف شده اند و مجوز ترک تشریفات قانونی هم برای مدیران ارگان های دولتی در نظر گرفته شده تا آنها بدون مشکل از این تجهیزات تولیدی بار اولی شرکت های دانش بنیان استفاده کنند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: مزیت بزرگ ترک تشریفات تولید بار اول برای شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت انجام پروژه بومی‌سازی شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و بازارسازی تضمینی برای این شرکت‌ها است و همچنین به دلیل ترک تشریفات تولید بار اول، شرکت‌های دانش‌بنیان، نیازمند هزینه های مربوط به حضور در فرآیند مناقصه نیستند و از این نظر هزینه عقد قرارداد نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

حسین زاده با بیان اینکه این تولیدات می تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند افزود: بعد از مدتی دانش بنیان ها می توانند بازار را به صورت قطعی به دست بگیرند و حتی اقدام به صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه کنند. موفقیت در تولید بار اول تجهیزات کلیدی صنعتی، مسیر توسعه همکاری‌ها و عقد قراردادهای بیشتر را در داخل و خارج از ایران فراهم می‌کند./

پایان پیام

منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33542

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.