• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

مشکل آب شیرین سیستان و زاهدان با هزینه بسیار بالا حل شد: مردم کمتر از 10 درصد هزینه آب را پرداخت می کنند!

  • کد خبر : 40828
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
مشکل آب شیرین سیستان و زاهدان با هزینه بسیار بالا حل شد: مردم کمتر از 10 درصد هزینه آب را پرداخت می کنند!

به گزارش اخبار اقتصادی، هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران در پاسخ به خبرنگار رکنا با بیان اینکه برای تامین آب آب شرب و سلامت در سیستان و زاهدان همواره یکی از دغدغه های تاریخی بوده است، وی تصریح کرد: دلیل اصلی آن آب شرب این مناطق است. عنوان هیرمند او وابسته بود و در سه سال اخیر آن عنوان اعطا نشد و تجربه تلخی برای کشور بود.

وی افزود: به همین منظور برنامه ریزی و مهندسی دقیق برای تفکیک تامین آب شرب و سلامت مردم در این دو منطقه مهم منطقه هیرمند انجام شد که پروژه های حفر چاه و تجهیز و انتقال آب را آغاز کردیم .

امینی با بیان اینکه عنوان هیرمند جزو حقوق قانونی ایران است و ما موظف به پیگیری آن هستیم، گفت: مشکل اینجاست که مانند سال های گذشته تامین آب سیستان و زاهدان دیگر وابسته به عنوان هیرمند نیست و آیا مشکلی برای آب شرب و بهداشت این مناطق ایجاد نمی کند و نگرانی برطرف شده و در وضعیت امن قرار دارد.

امینی در خصوص هزینه تامین آب این دو منطقه گفت: یکی از گران ترین آب های تولیدی در کشور، آب تولید شده توسط آب شیرین کن ها است. بنابراین آبی که سرمایه‌گذار و نرم‌کننده‌های بخش خصوصی عرضه می‌کنند، مترمکعبی ۳۶ هزار تومان است، اما همین آب را مترمکعبی ۳ هزار تومان به مشترکان می‌دهیم و یارانه سنگینی برای آب می‌دهیم.

وی افزود: در منطقه سیستان و زاهدان هزینه های زیادی برای این آب شیرین کن هزینه می کنیم و هزینه آب مصرفی هزینه بالایی دارد اما به ضرر بقیه شهروندان و بقیه مردم است. آبی که در اختیار شهروندان، سیستانی ها قرار می دهیم و یک زاهد هم گذاشتیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40828

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.