• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

محل تولید نزدیک به 20 هزار محصول از صنعت نفت

  • کد خبر : 33913
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
محل تولید نزدیک به 20 هزار محصول از صنعت نفت

اکوایران: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از جانمایی 19 هزار و 500 قلم کالا در بخش تجهیزات بالادستی صنعت نفت خبر داد و گفت: 7 هزار و 500 قلم کالای تحریمی نیز برنامه ریزی شده است که تاکنون به پیشرفت 68 درصدی رسیده است. .

به گزارش خبرنگار اکوایران در اهواز، علیرضا دانشی، صبح امروز (یکشنبه 24 دی ماه 1402) در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت صنعت نفت، نمایشگاه صنعت نفت فرصت مغتنمی برای مقابله نظرات و نظرات و صنعت و صنعتگران، مراکز دانش بنیان و مراکز نیازمند دانش را گرد هم آورد و گفت: حدود 281 مجموعه دانش بنیان، مجموعه تجهیزات و قطعه سازی، 27 مجموعه فنی و خدمات فنی و تقریبا 47 مجموعه عرضه کننده کالا در این مجموعه حضور دارند. نمایشگاه.

وی با اشاره به جانمایی 19 هزار و 500 محصول در تجهیزات بالادستی گفت: در دولت سیزدهم با اراده و تصمیم درستی که در مجموعه نفت گرفته شد، مقرر شد برای تولید محصولات اساسی و محصولات حساس اقداماتی انجام شود. در دولت قبل و به دنبال این موضوع 7500 قلم کالای تحریمی در نظر گرفته شد که در حال حاضر حدود 68 درصد پیشرفت در ساخت این اقلام دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یکی از گلوگاه های تحریم شده در تامین تجهیزات صنعت نفت با ماشین آلات روتاری را برشمرد و گفت: در این نمایشگاه 5 تجهیزات صنعت نفت عرضه می شود و 8 قرارداد ویژه به ارزش 8.6 میلیارد تومان منعقد می شود. . همچنین در این نهمین نمایشگاه با مراکز دانش بنیان و مجموعه های دانشگاهی از جمله دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه شهید چمران، پارک علم و فناوری استان خوزستان و … همکاری خواهیم داشت.

دانشی با بیان اینکه پس از سال ها در بهترین شرایط و وضعیت تولید پس از تحریم های دوره دوم هستیم، تاکید کرد: این موفقیت حاصل نشد مگر با تلاش سازندگان و مراکز دانش و 77 پروژه حساس که هدف گذاری شد. ، که تا به امروز 67 پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ساخت و راه اندازی دو مرکز ویژه انرژی در غرب و شرق شهر اهواز در استان خوزستان خبر داد و گفت: این مجتمع ها با همت سازندگان و مراکز مبتنی بر دانش شکل می گیرد که به تولید پایدار کمک می کند. و توسعه. صنعت نفت در استان خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین از برنامه ریزی برای احداث مرکز ویژه افزایش استخراج نفت در شهر اهواز خبر داد و گفت: همچنین قرار است مجتمعی برای تولید صنعت نفت راه اندازی شود. تجهیزات و ما در حال برنامه ریزی برای افتتاح یک گمرک مخصوص تجهیزات صنعت نفت هستیم.

وی در خاتمه گفت: تلاش می شود تا از مجموعه نمایشگاه های در حال اجرا حداکثر استفاده را برای منافع کشور داشته باشیم و در نظر داریم صادرات خدمات فنی و مهندسی را جزء لاینفک توسعه کشور قرار دهیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33913

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.