• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

فروش و پخش لاستیک با ضوابط جدید.

  • کد خبر : 34530
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
فروش و پخش لاستیک با ضوابط جدید.

اخبار اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی. اتاق اصناف ایران آیین نامه جدید توزیع و فروش لاستیک بر اساس آیین نامه دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت حراست ابلاغ شد.

بر اساس این اطلاعیه فروش لاستیک از عمده فروشان به سایر عمده فروشان ممنوع است.

همچنین عمده‌فروش تایر مجاز به انجام فعالیت‌های خرده‌فروشی یا ثبت سند صدور کالا از نقش عمده‌فروش به خرده‌فروش نیست و تنها می‌تواند 10 درصد از لاستیک‌های خریداری‌شده در اولی را توزیع کند. حلقه (تولیدکننده یا واردکننده) را به مصرف کننده نهایی برساند و موظف است اطلاعات کامل مصرف کننده نهایی را در سامانه جامع تجارت ثبت کند.

این گزارش را اضافه کنید: مدت زمان توزیع لاستیک های خریداری شده توسط عمده فروشان حداکثر یک هفته می باشد و حداقل 80 درصد لاستیک های دریافتی باید در مدت مذکور فروخته شود. یعنی ظرف یک هفته باید لاستیک خودروهای سواری سنگین از عمده فروش به خرده فروش تحویل داده شود.

با توجه به محدودیت ناشی از شفافیت، فروش هر سایز لاستیک به صورت جداگانه اعمال می شود و عملکرد عمده فروشان از نظر توزیع کالاهای کم تقاضا جدا از لاستیک های پرتقاضا تایید می شود، بنابراین انباشت سایزهای کم تقاضا باعث ایجاد عدم وجود می شود. محدودیت هایی برای دریافت مجدد لاستیک توسط تامین کننده اعمال خواهد شد. این در حالی است که در گذشته اگر ذخایر با حجم کم تقاضا داشتند نمی توانستند تایرهای پر تقاضا را تهیه کنند و این مشکل حل شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کلیه واحدهای تجاری دارای کد کارکرد در سامانه جامع تجارت که فاقد پروانه فعالیت می باشند، باید تا پایان بهمن ماه 1402 پروانه کسب کنند و پس از مهلت مقرر، به شما مراجعه کنند. از توزیع لاستیک برای کسانی که گواهینامه معتبر ندارند جلوگیری شود. لذا آن دسته از تاجران (عمده فروشان و خرده فروشان لاستیک) که دارای کد نقش در سامانه جامع معاملات هستند اما فاقد پروانه کسب هستند، اقداماتی را انجام دهند تا بعداً در توزیع لاستیک دچار مشکل نشوند.

ضمناً امکان ثبت نام برای کلیه واحدهای تجاری دارای پروانه کسب که به فروش لاستیک، لوازم خانگی و تعمیر پنچر می پردازند در سامانه جامع بازرگانی نیز وجود دارد.

از اول بهمن ماه 1402 درج اطلاعات کامل مصرف کننده نهایی توسط واحدهای خرده فروشی در هنگام فروش لاستیک الزامی است و دریافت کد خرید از خریدار و درج آن در سامانه جامع معاملات الزامی است. تکمیل فرآیند خرید. خرید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34530

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.