• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

کل ماجرای دیجی کالا/واکنش ها به بسته شدن پورتال اینماد چه بود؟

  • کد خبر : 45590
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۰۴
کل ماجرای دیجی کالا/واکنش ها به بسته شدن پورتال اینماد چه بود؟

اکوایران: صبح امروز پورتال اینماد دیجی کالا بسته شد و پس از چند ساعت به حالت قبل بازگشت. اما ماجرا چه بود؟ واکنش وزیر ارتباطات و فعالان استارتاپی به این خبر چگونه بود؟

اخبار اقتصادی، صبح امروز دیجی کالا از بسته شدن پورتال Inmad خود خبر داد و به آن واکنش نشان داد. دیجی کالا در این بیانیه اعلام کرد که این اتفاق که توسط کارشناس انجام نشده و بر اساس اطلاعات نادرست بوده، به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است.

البته این تعلیق ادامه پیدا نکرد و مسئول مرکز توسعه تجارت الکترونیک به برنا اعلام کرد که با تعهد دیجی کالا دوباره فعال شده است.

امیر کلاهدوزان گفت: پس از 4 ماه مکاتبه با دیجی کالا و اخطاریه مبنی بر فروش کالای قاچاق صبح امروز، این مجموعه به درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلمپ و در نهایت با تعهد مسئولان، مجددا فعال شد. “

از آنجایی که دیجی کالا یکی از بزرگترین پلتفرم های کسب و کار دیجیتال است، تعلیق Inmad واکنش های زیادی را برانگیخت. اولین واکنش از سوی خود دیجی کالا بود که در بخشی از بیانیه خود نوشت: برخوردهای اینچنینی با شرکت های مبتکر باعث آسیب به تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین و فعالان این حوزه در کشور می شود.

این پلتفرم نوشت: در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه های فیزیکی سطح شهر و فروشگاه های اینستاگرام، تلگرام و… در فضاهای غیررسمی بدون نظارت و درآمد مالیاتی به فروش می رسد و فعالان اقتصاد دیجیتال را ناامید نمی کند. “

برخورد اجباری با مشاغل آنلاین باعث مهاجرت می شود

اما تعلیق این سکو واکنش چه مسئولانی را در پی داشت؟

مهمترین واکنش به این خبر مربوط به سکاندار وزارت متبوع است. ستار هاشمیوزیر ارتباطات در همین رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: حمایت از شرکت های پیشرو در اقتصاد دیجیتال در این شرایط سخت وظیفه و راهبرد اصلی دولت است و برای حکمرانی خوب باید مشکلات مردم را با تفاهم و توافق حل کنیم. عوارض، تا بتوانند آرامش خاطر داشته باشند.
ما برای حل و فصل اختلافات آماده و پیگیر هستیم».

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در یادداشتی به دیجیاتو به موضوع بسته شدن درگاه پرداخت دیجی کالا واکنش نشان داد و تاکید کرد که معاملات اجباری با شرکت های آنلاین عواقبی مانند ناامیدی، مهاجرت و از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران را در پی خواهد داشت.

بسیاری از مدیران کل پلتفرم‌های فعال در کشور، اینماد را ابزاری برای کنترل پلتفرم‌ها توصیف کردند. حمیدرضا ذوالفقار موسس و مدیر پی زیتو به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: این ماجرا از این دست که از چند ماه پیش در اخبار شروع شد و گفتم پایان ماجرا نیست به دیجی کالا هم رسیده است. و همه پورتال های دیجی کالا بسته شدند ظاهراً عده ای فکر می کنند مشکل فقط برای دیگران است نه خودشان و باز هم این پایان ماجرا نیست و پیشرفت ادامه خواهد داشت!

این در حالی است که مریم نجفی، دبیر انجمن تجارت الکترونیک تهران، این اقدام را رویکردی غیرحرفه ای به اقتصاد دیجیتال کشور خواند. وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: این تصمیمات به جای تشویق به نوآوری و رشد، موجب دلسردی فعالان این عرصه می شود. آینده اقتصاد دیجیتال مستلزم اجماع و حمایت است، نه محدودیت و فشار.»

مدیرعامل صبایده همچنین در توییتر خود نوشت: «اختلال در درگاه بانکی بسیار خطرناک‌تر، آسیب‌رسان‌تر، آسیب‌رسان‌تر از لو رفتن یک سرویس تجاری است. این در حالی است که ۹ نهاد دولتی، امنیتی و قضایی باید تصمیم بگیرند. برای فیلتر کردن یک دامنه و بستن درگاه بانک، یک سازمان و با یک کلیک ساده این یک فانتزی در اداره فضای مجازی کشور است.

گفتنی است دیجی کالا در تاریخ اول مرداد ماه سال گذشته توسط فراجا اماکن پلمب شد. گفته می شد این پلمب موقت هم به دلیل بحث حجاب بوده و قوه قضائیه از شکایت کارمند این تریبون خبر داده بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45590

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.