• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3

حرکت غیرمعمول طلای مذاب/ آیا تعادل به بورس بازمی گردد؟

  • کد خبر : 40792
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
حرکت غیرمعمول طلای مذاب/ آیا تعادل به بورس بازمی گردد؟

اکوایران: در شرایطی که بازار سرمایه رشد چندانی نداشت، شرایط برای معامله گران طلا بهتر بود. بازار ارز و بازار طلا به محدوده حمایتی مهمی رسیدند و پس از آن حرکت صعودی را تجربه کردند.

اخبار اقتصادی، شاخص کل و مساوی در این روز در جهت عکس حرکت کرد و شاخص کل رشد 4234 واحدی را به ثبت رساند که منجر به رفتار منفی شاخص وزن کل و مساوی شد و کاهش 168 واحدی را به ثبت رساند. نکته ها.

گروه بانکی به رهبری بانک تجارت جزو اولین گروه هایی بود که در بازار سبز شد و آنچه روند مذاکرات نشان می دهد با اصرار نمادهای بانکی اکنون برخی گروه ها نیز سبز می شوند. امروز گروه های پتروشیمی و متالورژی سبزتر از سایر گروه ها بودند. در صورت تداوم این روند و سبز شدن گروه ها به ترتیب، تعادل به صحنه معاملات بازمی گردد و شور و نشاط منفی ایجاد شده در بازار سرمایه فروکش می کند.

این شرایط به سهامداران و صاحبان سرمایه این فرصت را می دهد که به دور از شور و شوق در مورد آینده بازار تصمیم گیری کنند.

در آن روز ارزش معاملات خرد بازار سرمایه کاهش یافت و همزمان خروج پول واقعی از بازار سرمایه افزایش یافت که نشانه خوبی برای تغییر مسیر بازار سرمایه نیست.

تحلیل تکنیکال شاخص کل هم وزن نشان می‌دهد که شاخص MACDI در حال حاضر نسبت به شکل‌گیری روند صعودی خوش‌بین‌تر است و شاخص قدرت خرید نسبی در محدوده حمایتی قرار دارد که آخرین بار در آبان ماه 1401 در آن محدوده بوده است.

محدوده 678000 واحد پشتوانه ای قوی است که شاخص کل برابر وزن آن را از دست داده و به مقاومتی مهم تبدیل شده است، اما محدوده 650000 نیز سطح حمایتی شاخص وزن کل مساوی است و اگر حمایت از محدوده 615000 باشد. واحدها از بین رفته است

نوسان صعودی در بازار ارز و طلا.

در شرایطی که بازار سرمایه رشد چندانی نداشت، شرایط برای دلالان طلا بهتر بود. بازارهای فارکس و طلا به محدوده حمایتی مهمی رسیدند و پس از آن حرکت صعودی را تجربه کردند. حباب درهم حدود 200 تومان است اما تتر زیر دلار تهران معامله می شود. نکته حائز اهمیت این است که حباب طلای ذوب شده از روز شنبه 5 خردادماه بالای محدوده 1 درصد بوده و این انتشار خارج از عرف عادی است. بازار ارز و طلا که طلا را ذوب کرد اغلب حباب منفی ایجاد می کند.

شکل معاملات در بازارها مرحله به مرحله ارزیابی می شود.

اگرچه در هفته جاری قیمت ها در بازار ارز و طلا افزایش یافته است، اما نمی توان آن را نشانه ای از تغییر روند در بازار ارز و طلا دانست، زیرا بازارها با یافتن پشتوانه مهم، حرکت صعودی را تجربه می کنند. مناطق، و بالای بازار فارکس با منطقه پشتیبانی در تماس است. نمی تواند به معنای تغییر مسیر بازار ارز و طلا باشد. در حال حاضر دلار تهران مقاومت 60 هزار تومانی را شکسته است، اما درهم امارات از محدوده مقاومتی 16 هزار و 200 تومان عبور کرده و تا محدوده 16 هزار و 310 تومان رشد کرده است.

بازارها همچنان به کاندیداهای ریاست جمهوری توجه دارند، اظهارنظرها در مورد FATF، بازار سرمایه و کنترل تورم به بازارها توجه دارند، اما آنچه مشخص است این است که در حال حاضر تمرکز بازارها بیشتر بر روی برنده انتخابات ریاست جمهوری است. پیروزی هر نامزد در هر بازار، یک سناریوی پیش بینی وجود دارد. به همین دلیل، حرکت اخیر بازار ارز در حال حاضر یک نوسان صعودی تلقی می شود، اما آنچه بر این نوسان صعودی بازار ارز و طلا تأثیر گذاشته است، بلاتکلیفی در سیاست اقتصادی آتی کشور با نامشخص بودن وضعیت بازار ارز است. برنده انتخابات بعدی علاوه بر این، افزایش احتمال حمله اسرائیل به لبنان تحت تأثیر این نوسان صعودی قرار نگرفته است.

ورود پول به صندوق های طلا به رکورد رسید

امروز در آستانه عید غدیر، پول واقعی به صندوق های با درآمد ثابت وارد شد، اما میزان برداشت پول واقعی از بورس نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. در این میان آنچه مهم است رکورد حجم پولی است که از ابتدای تاسیس تا کنون به صندوق های طلا سرازیر شده است. برخی از تحلیلگران معتقدند با افزایش عمق وجوه طلا و جذب سرمایه به داخل آنها می توان از ورود سرمایه به بازار سکه، طلا و ارز بکاهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40792

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.