• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

جریمه دیرکرد کارمزد بانکی حذف می شود

  • کد خبر : 27510
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
جریمه دیرکرد کارمزد بانکی حذف می شود

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از شادا، دکتر سید احسان خاندوزی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان گنبد با حضور در مرکز اسلامی گلستان از علمای اهل سنت دیدار کرد. وی طی سخنانی در گردهمایی علمای اهل سنت بر تقویت وحدت شیعه و سنی تاکید کرد و فرهنگ رنگارنگ تقرب در استان گلستان به ویژه شهرستان گنبد را برجسته کرد و تصریح کرد: می توانیم در این زمینه به تعادل برسیم. زندگی. با اتحاد ترکمن های صحرا استان گلستان را ببینیم و خدا را به خاطر این نعمت شکر کنیم.

وزیر اقتصاد با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور به علمای اهل سنت و ابراز اعتقاد راسخ به تقویت روحیه وحدت بین پیروان مذاهب شیعه و سنی، گفت: یکی از دستورات رئیس جمهور که به آن عمل می کنیم این است که تا کنون تا آنجا که ممکن است، تا آنجا که ممکن است، نگرانی های دانشمندان. از نظر اقتصادی و شرعی، ایده های مورد انتظار از دولت مردمی آقای رئیسی را محدود کنیم.

خاندوزی افزود: از جمله اقدامات ما که در هفته های اخیر و بر اساس پیشنهادات خوب علمای اهل سنت اجرا شده است، ایجاد بیمه تکافل به عنوان بیمه مورد استفاده بسیاری از کشورهای اسلامی است.

رئیس کل دارایی گفت: سال ها صحبت می شد که باید به دنبال بیمه ای باشیم که اعتماد بیشتری را در بین متدینین ایجاد کند اما اقدام موفقی انجام نشد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاشی که انجام شد و با تحقیقات انجام شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و پژوهشگاه آن و بیمه دانا؛ قوانین و مقررات بیمه تکافل ابلاغ شد و امروز از آن به عنوان یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم یاد می کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه به موضوع جریمه دیرکرد بانکی به عنوان یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد شبهه در بین علمای شیعه و سنی شد، اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش کردیم در گام اول این مجوز را به کل شبکه بانکی بدهیم. و آنها را مجبور به بخشودگی معوقه وام گیرندگان پس از پرداخت کامل بدهی کند.

خاندوزی افزود: گام دوم و اتفاقی که در ماه های آینده خواهد افتاد، جایگزینی سیستم اعتبار سنجی وام گیرندگان با جریمه دیرکرد است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب اگر روش اعتبارسنجی درست عمل کند، دیگر نیازی به روش ها و ابزارهایی مانند جریمه دیرکرد نخواهیم داشت، زیرا مردم قبل از اینکه بخواهند با بانک عقد شرعی ببندند، می دانند. آیا آنها صادق و منصف هستند یا نه؟ و افزود: بنابراین مسیر اجبار وام گیرندگان به پرداخت به موقع تسهیلات دریافتی مسیری متفاوت با مسیر قبلی خواهد بود.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که این روش جایگزین در قالب تغییر مدل اعتبارسنجی اواخر سال جاری ارائه شود.

وی گفت: البته قبل از افشاگری باید داده های اولیه جمع آوری شده توسط موسسه اعتبار سنجی ایران را آزمایش کنیم و پس از قطعیت، آن را به صورت رسمی اجرا کنیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27510

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.