• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

بلایی که سایپا بر سر مشتریان ساینا آورد/ همچنان در مدار هرج و مرج!

  • کد خبر : 37105
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
بلایی که سایپا بر سر مشتریان ساینا آورد/ همچنان در مدار هرج و مرج!

اخبار اقتصادی، بد عهدی خودروسازان این همه ماجرا نیست و متقاضیانی که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده اند، می گویند خودروسازان با زیر پا گذاشتن قرارداد اولیه و استفاده از بد زبانی، آنها را در شرایط سخت و عجیبی قرار می دهند که اغلب خلاف قانون و هر نهاد نظارتی است. یا سازمان فکر احقاق حقوق مردم مخالف خلاف قانون خودروسازان نیست.

یکی از مخاطبین رکنا در مورد مشکلش نوشت: سلام اسفند 1401 در پیش فروش شرکت. سایپا برای خرید ساینا اس مبلغ 114 میلیون و 250 هزار تومان یعنی بیش از 75 درصد کل قیمت خودرو پرداخت کردم.

وی در ادامه نوشت: متاسفانه این خودرو با سه ماه تاخیر در تاریخ 18 اسفند 1402 به دست من رسید و با نزدیک شدن به سال نو در واقع با افت مدل و کاهش قیمت مواجه شد.

این مخاطب تاکید کرد: شرکت سایپا هیچ جریمه ای بابت تاخیر در تحویل این خودرو پرداخت نکرده و تنها بابت تاخیر در ارسال دعوتنامه مبلغ یک میلیون و 240 هزار تومان جریمه ناچیز یک ماهه در نظر گرفته است. دعوت. ضمنا جریمه تاخیر طبق بند قرارداد 14% سود سهم + 12% جریمه تاخیر سالیانه می باشد.

وی افزود: پس از تحویل خودرو متوجه شدم آپشن های این خودرو طبق کاتالوگ در زمان ثبت نام حذف شده است که از مهمترین آنها می توان به حذف ریموت کنترل تاشو، نصب کیلومتر شمار لاستیکی اشاره کرد. به جای صفحه کیلومتر شمار جدید و عدم وجود کامپیوتر سفری، سنسور باران و شیر برقی. سیستم گازسوز و ضد سرقت اشاره کرد که برای نصب سیستم ضد سرقت با وجود اینکه در کاتالوگ این محصول قید شده بود مبلغ 2 میلیون و 710 هزار تومان اضافه بر روی فاکتور این خودرو اعمال شد.

این مخاطب گفت: با توجه به پرداخت مبلغ اولیه در زمان ثبت نام که شامل 75 درصد قیمت خودرو است و بر اساس مصوبه 473 شورای رقابت و افزایش 42 درصدی قیمت کارخانه این محصول در سال جدید این درصد افزایش را باید به دومی رساند، پرداخت این محصول اعمال شد که نه تنها سایپا سهم 14 درصدی را از من گرفت، بلکه مصوبه 473 شورای رقابت را نیز به درستی به میزان این اعمال نکرد. ماشین. و قیمت کل این محصول را در فاکتور 254 میلیون محاسبه کرد.

وی در خصوص محاسبه قیمت ساینا اس دوگانه سوز برای پیش فروش در سال 1401 با اجرای مصوبه 473 شورای رقابت نوشت: قیمت پایه ساینا اس دوگانه سوز در زمان پرداخت اولیه 170 میلیون تومان است و پایه قیمت بر اساس افزایش 42 درصدی محصولات سایپا بر اساس قیمت های قطعنامه 577 مورخ 25 فروردین 1402 محاسبه و در این فرمول لحاظ شده است. مبلغ پیش پرداخت 114 میلیون تومان، مابقی 56 میلیون تومان، با افزایش قیمت 42 درصدی، با اعمال افزایش 42 درصدی در پرداخت دوم، مابقی مبلغ 80 میلیون تومان، قیمت پایه ساینا دو برابر شده است. پیش فروش 1401 با اعمال مصوبه شورای شهر 473 مسابقه 194 میلیون تومبا با 13.5 درصد مالیات و هزینه های ثابت قانونی از قبیل بیمه، شماره گذاری، حمل و نقل و … قیمت نهایی ساینا دوبل برای پیش فروش -باید 1,401,224,850 میلیون تومان فروش محاسبه می شد.

وی در پایان نوشت: در سالی که منویات مقام معظم رهبری مهار تورم و رشد تولید بود، لطفا تخلفات این شرکت را بررسی کنید و حقی را که از این شرکت ضایع کرده ایم بپردازید.

رکنا حاضر است پاسخ‌های مسئولان سازمان‌های مرتبط و شرکت سایپا را در این خصوص بشنوند و به اطلاع عموم برساند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37105

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.