• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

صعود معترضان ایران خودرو به دامان رئیس جمهور + عکس و فیلم

  • کد خبر : 30585
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
صعود معترضان ایران خودرو به دامان رئیس جمهور + عکس و فیلم

به گزارش اخبار اقتصادی، چهارشنبه 3 آبان 1402 گروهی از محصولات برنده ایران خودرو آنها در سامانه یکپارچه فروش خودرو روبروی نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور با هم دیدار کردند. اعتراض این متقاضیان گرانی 8 محصول ایران خودرو و تبدیل اجباری برخی از محصولات از جمله تایر توسط ایران خودرو است.

متقاضیان فاز اول سامانه یکپارچه فروش خودرو پس از بلوکه شدن 100 میلیون تومبا، اکنون تارا را با تحویل اولویت در زمستان 1402 تهیه کرده اند اما ایران خودرو به بهانه افزودن چند آپشن و با افزایش قیمت 180 میلیون تومان، مشتاقان را مجبور به تبدیل خودروی 5 سرعته دستی تارا به تارا وی 1 پلاس کرده است. مشکلی که از توان اقتصادی بسیاری از متقاضیان فراتر رفته و اکنون پس از 9 ماه انتظار ناتمام مانده است.

این مشکل باعث عصبانیت و نارضایتی متقاضیان سامانه یکپارچه اولویت زمستانی شده و اغلب می گویند چرا ایران خودرو در زمان ثبت نام این مشکل را اعلام نکرده و این تقلب در معامله است.

یکی از متقاضیان به رکنا نوشت: شدیدا می خواهند با بهانه های مختلف از جمله 6 سرعته و تعویض چراغ عقب خودروی دیگری را به مردم بدهند که کاملا عوض شده است.

این متقاضی در ادامه نوشت: من یک عدد عرق دستی ثبت نام کردم و در زمان ثبت نام مشخص بود که تنها 2 مدل وزنه دستی و اتوماتیک در بازار موجود است. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن پول کافی برای اتومات یا نخواستن اتوماتیک تارا دستی را ثبت نام کردند و اکنون که موعد تحویل نزدیک است، ایران خودرو برای ثبت سفارش تارا دستی وی 1 پلاس پیامکی ارسال کرده است. ، که در اصل یک ماشین کاملاً اصلاح شده است. برای تبدیل پیدا شد.

این متقاضی نوشت: به جای چیزی که مردم با هزار امید و آرزو ثبت نام کردند و دارایی های خود را مانند سکه، طلا و … را فروختند، خودرو دیگری نخرید. به 100 میلیون تومان و با ماشین چند ماهه در بانک قرار دهید دیگری را عوض کنید. زیرا مدل جدید تارا حدود 190 میلیون تومان از مدلی که مردم ثبت نام کرده و می خواستند و حتی حدود 80 میلیون تومان از مدل اتوماتیک گرانتر است.

این متقاضی نوشت: این موضوع باعث ترس، سردرگمی و اعصاب مردم می شود چون ممکن است نوبت ما آتش بگیرد یا اتفاق دیگری بیفتد. البته در پیامی که ارسال شد در صورت تمایل ذکر شده است اما بعید نیست اینها اجباری باشند. لطفا اطلاع رسانی کنید و جلوگیری از این آن را بگیرید و به مردم کمک کنید تا به حقوق خود برسند.

وزیر صمت: خودروسازان حق ندارند متقاضیان سیستم های یکپارچه را مجبور به خرید محصولات جدید کنند

لازم به ذکر است که خودروسازان در دهه های اخیر همواره با مشکلات عدیده ای از جمله احتکار، گران فروشی، افزایش پی در پی قیمت، کاهش عرضه و روند مبهم قرعه کشی مواجه بوده اند. مشکلاتی که پایانی ندارند. اخیرا ایران خودرو و سایپا پس از کسب مجوز افزایش متوالی قیمت، نه تنها محصولات خود را ثبت شده در سامانه یکپارچه عرضه نکردند، بلکه متقاضیان را مجبور به خرید خودروهای جدید که همان خودروهای قدیمی با آپشن های کم اهمیت هستند، کردند. برای افزایش قیمت..

شرکت ایران خودرو در تماسی با خریداران رانا پلاس که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند، اعلام کرد که به جای این خودرو، یک رانا پلاس بهبود یافته یا پژو 207 با قیمت بالاتر خریداری کنند و یا در تماسی دیگر با مشتریان خود در خواست تارا V1 کنند. . آنها اعلام کرده اند که برای خرید تارا وی 1 پلاس به جای این خودرو پول واریز می کنند.

شرکت سایپا همچنین به مشتریان خود اعلام کرده است که برای تکمیل پرداخت خرید شاهین اتوماتیک (که قیمت بالاتری دارد) برای خرید شاهین دنده ای (دستی) در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا در این خصوص گفته است: خودروسازان به من گفته اند که به مشتریان توصیه می کنند یک خودرو را به جای دیگری بخرند، حالا مشتری می تواند توصیه را رد کند و طبق قانون، خودروسازان می توانند این توصیه را رد کنند. حق ندارند مشتری را مجبور به خرید محصولات جدید خود کنند.

آنچه مشخص است این است که وزارت حراست باید هرچه زودتر پاسخ روشنی به این موضوع بدهد تا تکلیف این دسته از خریداران خودرو مشخص شود.

به سازمان پشتیبانی شکایت کنید/ افشاگران ایران خودرو و خودروسازان با این شماره تماس بگیرند.

همچنین روز گذشته مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو از شکایت متقاضیان ایران خودرو و سایپا و همچنین خریداران رانا، تارا، شاهین و 207 به دلیل دریافت پیام تعویض خودرو از خودرو صحبت کرد. تولید کنندگان : با توجه به اقدامات اخیر خودروسازان مبنی بر اینکه به جای خودروهای درخواستی، خودروهای دیگری به مشتری پیشنهاد می شود، مشتریان شکایت خود را به سازمان پشتیبانی ارسال کنند، زیرا این سامانه مجری سیاست های وزارت حریم خصوصی است. حوزه عرضه خودرو و مسئولیت دیگری ندارد.

بر اساس پیگیری خبرنگار رکنا از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، هرگونه شکایت یا نارضایتی از خودروسازان را می توان به شماره تلفن 124 و یا ثبت نام در سامانه 124 اطلاع داد.

همچنین بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، متقاضیان ناراضی از خودروسازان می توانند شکایت خود را به ادارات کل ایمنی استان ها اعلام کنند.

باید منتظر ماند و دید آیا دولت و سازمان های ذیربط اعم از تحریمی و حمایتی می توانند با بهانه های مختلف از جمله گرانی، اضافه کردن آپشن و … از تخلف خودروسازان یا طبق معمول خودروسازان جلوگیری کنند؟ آنها صدا دارند و مردم هم بلاتکلیف هستند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30585

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.