• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

بازارها از جمعه استقبال کردند زیرا در انتظار تصمیم گیری انتخابات/ سهام سبز بودند

  • کد خبر : 40895
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
بازارها از جمعه استقبال کردند زیرا در انتظار تصمیم گیری انتخابات/ سهام سبز بودند

اکوایران: ایران در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است و تجار نمی توانند بدون در نظر گرفتن این رویداد مهم تصمیم بگیرند.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه سبز از انتخابات استقبال می کند، بنابراین نتیجه انتخابات مردمی در بورس روز شنبه آینده مشخص می شود. بورس تهران پس از سانحه هلیکوپتر رئیس جمهور دچار شوک شد، دامنه نوسانات محدود شد و غیرقابل پیش بینی بودن اقتصاد با بلاتکلیفی رئیس جمهور آینده کشور باعث سقوط بازار سرمایه در سایه بحران شد. محدودیت نوسانات

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه، کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته و مسیر سیاسی و اقتصادی کشور در شرف روشن شدن است که سایه یکی از ریسک ها را در بازار سرمایه کاهش می دهد.

در این مدت یک سال مهلت تعیین ورشکستگی شرکت های خودروسازی و سایپا داده شد.

نرخ سود بانکی کاهش و نظارت بر سایر بانک ها برای جلوگیری از پرداخت سود غیرقانونی افزایش یافت.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به وزارت نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا نرخ خوراک پالایشگاه ها را بررسی کنند.

همه این موارد انتظارات را در بازار سرمایه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تغییر داد. در دو روز گذشته ارزش معاملات خرد رشد کرده و ورود پول واقعی به بازار سرمایه مثبت بوده است. سیگنال های مثبت برای رشد بازار سرمایه لازم است، اما کافی نیست. همچنین شاخص کل بازار سرمایه عملکرد بهتری نسبت به شاخص هم وزن دارد، اما باید دید آیا پس از تعیین آینده سیاسی کشور، صندوق ها وارد بازار سرمایه خواهند شد یا خیر؟

حرکت بر خلاف جهت حباب طلای مذاب.

حباب درهم هم جهت دلار امروز کاهش یافته و به محدوده 159 توکن رسیده است که محدوده معقولی است. همزمان با کاهش قیمت دلار، تتر همان قیمت دلار تهران را حفظ کرد.

برخی از تحلیلگران انتظار تحرک چندانی در بازار ارز در روز پنجشنبه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ندارند.

حباب سکه امامی همراه با قیمت کاهش یافت، اما حباب ربع سکه و طلای مذاب شروع به افزایش کرد.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در مناظره ها، رفع حصر یکی از مواردی بود که اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری به آن اشاره کردند، هرچند مسیرهای منتهی به رفع تحریم از دیدگاه کاندیداها متفاوت بود. با توجه به سطح بالای تحریم های اعمال شده علیه ایران، بازار ارز مانند گذشته واکنش فوری به تحریم ها نشان نمی دهد. امروز، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۰ نهاد ایرانی را تأیید کرد. و افراد به دلیل ارتباط با شبکه Banca Secreta تحریم شده اند.

با وجود اعمال تحریم ها، امروز بازار ارز اصلاح شد، اما آنچه مشخص است لغو تحریم ها و پذیرش FATF از جمله مواردی است که می تواند انتظارات فزاینده بازار ارز را خاموش کند.

با پایان مناظره های ریاست جمهوری و نزدیک شدن به پایان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، بحث اجماع در جبهه اصولگرایان داغ ترین اخباری است که دنبال می شود.

با وجود کاهش قیمت، حباب طلای ذوب شده امروز 0.6 درصد رشد کرد. در گذشته حباب طلای ذوب شده اغلب منفی یا نزدیک به محدوده صفر نمودار بود، اما با احتساب معاملات امروز، 9 روز از حباب طلا می گذرد. طلای مذاب از نقطه نظر فنی، نشانگر MACDI سیگنال صعودی داده است، اما محدوده 15 میلیون و 250 هزار توکن مقاومت سرسختی است که طلای مذاب باید بشکند.

محدوده 14 میلیون و 300 هزار تومان به محدوده حمایتی طلای آبی تبدیل شده است.

امروز ارزش معاملات در صندوق های طلا و ورود پول واقعی به این صندوق ها کاهش یافته است که نشان می دهد معامله گران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری احتیاط بیشتری را در پیش گرفته اند.

IMG_20240626_175101_891

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40895

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.