• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

افزایش قیمت سنگ آهن بازار املاک و مستغلات چین را تحریک می کند!

  • کد خبر : 41527
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
افزایش قیمت سنگ آهن بازار املاک و مستغلات چین را تحریک می کند!

اکوایران: با توجه به موج خرید در بازار نقدی و آتی چین، قیمت معاملات آتی سنگ آهن در روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت. این واقعیت که دومین اقتصاد بزرگ جهان از محرک های بیشتری برای تحریک بازار املاک خود استفاده خواهد کرد، باعث افزایش قیمت سنگ آهن در آینده نیز شده است.

اخبار اقتصادی، بیشترین معامله سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین (DCE) نرخ رشد قیمت سنگ آهن را افزایش داد تا معاملات روزانه این کالای مهم را تا 3.4 درصد به پایان برساند و به 826 یوان (113.67 دلار) در هر تن برساند. بالاترین هرگز. سطح از 21 ژوئن است. سنگ آهن معیار ماه جولای در بازار بورس سنگاپور روز چهارشنبه با 3.8 درصد افزایش به 107 دلار در هر تن رسید. تا حدودی به این دلیل که سنگ آهن ارزان تر از ضایعات فولادی است که یکی دیگر از ورودی های فولادسازی است. تقاضای کوتاه مدت برای عنصر اصلی فولادسازی (سنگ آهن) همچنان قوی است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های شرکت مشاوره Mysteel (بزرگ‌ترین سرویس اطلاعاتی بازار کالای چین) نشان داد که حجم معاملات سنگ آهن در بنادر بزرگ 9.3 درصد از روز دوشنبه افزایش یافت و به حدود 1.09 میلیون تن در روز سه‌شنبه رسید. طبق بیانیه دولت محلی، دولت محلی پایتخت چین روز چهارشنبه حداقل درصد پیش پرداخت را برای خریداران خانه اولی به کمتر از 20 درصد کاهش داد.

کاهش 47 درصدی سود کلسیمین

چنگ پنگ، تحلیلگر مستقر در پکن در Sinosteel Futures (یک مجموعه خدمات تجاری و اطلاعاتی برای شرکت های کالایی) گفت: برخی از سرمایه گذاران بر اساس انتظارات محرک های احتمالی در ماه جولای معامله می کنند. سرمایه گذاران و معامله گران مشتاقانه منتظر نشستی کلیدی به نام سومین پلنوم در ماه جولای هستند که بر تعمیق اصلاحات و ارتقای نوسازی چین تمرکز خواهد داشت. یک تحلیلگر مستقر در شانگهای گفت: «برخی معامله‌گران اخیراً برای کسب سود نقدی موقعیت‌های فروش را بسته‌اند. آنها به بازار اعلام کرده اند که جای زیادی برای کاهش بیشتر قیمت ها وجود ندارد.

داده های انجمن آهن و فولاد چین نشان داد که تولید روزانه فولاد خام در میان فولادسازان عضو در دوره 11 تا 20 ژوئن نسبت به دوره 10 روزه قبل از آن 2.8 درصد کاهش یافته است. به گفته تحلیلگران، برخی از کارخانه های فولادی که محصولات خود را بر اساس کوره های قوس الکتریکی تولید می کردند. پس از افزایش زیان، آنها تولید خود را کاهش دادند که تا حدی باعث کاهش تولید فولاد خام شد.

سیگنال پاول به بازارها/ چشم انداز کاهش دو مرحله ای نرخ بهره تقویت می شود

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41527

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.