• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

گول این اعداد را نخورید!/ نگاهی به عملکرد ماهانه صنایع غذایی

  • کد خبر : 21625
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
گول این اعداد را نخورید!/ نگاهی به عملکرد ماهانه صنایع غذایی

انتشار گزارش ماهانه عملکرد شرکت‌های صنایع غذایی نشان داد که وضعیت کلی این گروه علی‌رغم رشد درآمد فروش کلیه شرکت‌ها از ابتدای سال مالی نسبت به مدت مشابه سال قبل، چندان مناسب نیست. خیلی مطلوب

اقتصاد آنلاین – رجا ابوطالبی; با توجه به اینکه نرخ فروش محصولات شرکت ها و به تبع آن درآمد آنها افزایش چشمگیری داشته است، ممکن است اشتباه کرده باشیم و آن را ملاک تصمیم گیری قرار داده باشیم، اما در اکثر شرکت ها شاهد بوده ایم. کاهش اثربخشی هزینه (نه درآمد فروش) حجم فروش را کاهش دهید و از طرف دیگر قیمت سفارشات را ثابت کنید جلوگیری از رشد نرخ فروش متناسب با هزینه های تولید و فاجعه اصلی این صنعت را می توان این بود که ادامه این روند می تواند زنگ خطر جدی برای صنعتی که بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد می کند. اما اگر قیمت های دستوری نیز از رویکرد دولت حذف شود، باز هم نمی توان انتظار افزایش سودآوری شرکت ها را داشت زیرا قطعا شاهد کاهش بیشتر فروش و افزایش هزینه های تولید شرکت ها خواهیم بود. به عنوان مثال شرکت صنعتی بهپاک با وجود رشد 162 درصدی درآمد در دوره 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سود 226 ریالی خود را به زیان 19 ریالی تبدیل کرده است. این یعنی کاهش حجم فروش و افزایش هزینه های تولید که به هیچ وجه با افزایش نرخ فروش محصولات تناسبی ندارد. لازم به ذکر است با توجه به محصولات این گروه، بسته به سبد محصولات شرکت، مفروضات فوق تغییر خواهد کرد.

از طرفی کشورهای همسایه بخش زیادی از نیازهای خود را به محصولات غذایی وارد می کنند و با مدیریت و بازاریابی صحیح می توان درصد صادرات محصولات غذایی خود را افزایش داد که علاوه بر ارزآوری، امنیت کشور را نیز تامین می کند. این صنعت تا حدی بنابراین اگر حذف تمرکز دولت با افزایش صادرات این صنعت همراه باشد; می توان تا حدی کاهش حجم فروش داخلی را جبران کرد. در زیر تصویری کامل از عملکرد شرکت ها، دلیل افزایش یا کاهش درآمد و سابقه فروش آنها ارائه شده است که می تواند اهرمی مناسب برای انتخاب سهام مطلوب باشد. اما حتما اطلاعات و صورت های مالی خود را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه مقدار از این درآمد افزایش یافته توسط هزینه ها پوشش داده می شود.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21625

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.