• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

کدام صنایع در روند صعودی شاخص ها کارآمدتر بودند؟

  • کد خبر : 43632
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
کدام صنایع در روند صعودی شاخص ها کارآمدتر بودند؟

اکو ایران: بورس تهران در دوازده روز معاملاتی اخیر با روند صعودی شاخص های سهام مواجه شده است. علیرغم رشد کمتر تراز شاخص هم وزن، در بین 5 شاخص صنعتی که بیشترین کارایی را داشتند. تنها یک صنعت سنگین وجود دارد.

اخبار اقتصادی، 3 مردادماه بازار سهام با صحبت های وزیر اقتصاد دولت چهاردهم و تغییر در چشم انداز کوتاه مدت قیمت سهام شاهد رشد شاخص های سهام بود. در ابتدا شاخص های سهام به دلیل تردید معامله گران رشد قابل توجهی نداشتند اما به تدریج از شدت این تردیدها کاسته شد و سرمایه گذاران ریسک پذیر دوباره اقدام به خرید سهام کردند تا پس از مدت ها شاهد تسلط خریداران بر فروشندگان باشیم.

این روند صعودی با وجود محدودیت دامنه نوسان قیمت 1 و 2 درصد شکل می گیرد. در روزهای ابتدایی روند صعودی اخیر، با پر نشدن حجم پایه سهام سبک مواجه بودیم و تنها شاخص سازان بازار رشد قیمتی داشتند، اما در چند روز معاملاتی اخیر شاهد افزایش موجودی برابر بودیم. شاخص کل وزنی و کاهش شکاف عملکرد با شاخص کل. با این حال، شاخص هم وزن همچنان ضعیف‌تر عمل کرد و نمادهای شاخص به دلیل حمایت‌های قانونی افزایش قیمت داشتند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در این مدت 6 درصد رشد داشته و شاخص هم وزن بورس تهران بازدهی 4.1 درصدی را به ثبت رسانده است.

نمادهای سبک بورس چقدر عقب هستند؟

در بین شاخص های صنعت بورس، شاخص صنعت حمل و نقل با رشد تراز 15.1 درصدی بهترین عملکرد را دارد و شاخص صنعت اطلاعات و ارتباطات با رشد 14.2 درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. شاخص محصولات چرمی، فرآورده های نفتی و صنایع لاستیک و پلاستیک نیز بیش از 10 درصد رشد داشته است. صنایع خودروسازی و قطعه سازی، بانک ها و موسسات اعتباری و فلزات اساسی از جمله صنایع سنگین بازار بودند که رشد سربه سر قابل توجهی داشتند.

از سوی دیگر، شاخص دیگر صنعت معدن با افت 10.1 درصدی ضعیف‌ترین عملکرد را داشت و صنایع نساجی، محصولات چوبی، رادیو، انتشارات و چاپ، داروسازی و فرآورده‌های کاغذی نیز در این دوازدهم افت تراز شاخص خود را تجربه کردند. روزهای معاملاتی صنعت انبوه سازی نیز یکی از صنایع سنگین بازار است که در این مدت عملکرد ضعیفی داشته است.

اندازه بازاری که قیمت در آن اجباری می شود!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43632

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.