• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
1

چگونه شاخص دلار بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟

  • کد خبر : 41027
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
چگونه شاخص دلار بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟

اکوایران: با وجود کاهش نرخ بهره در ایالات متحده و افزایش امید به کاهش نرخ بهره، بازار ارزهای دیجیتال با رشد همراه نبوده است.

اخبار اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) به دقت بازار کار، تورم و ارزش دلار را رصد می کند و سیاست های پولی خود را بر این اساس تنظیم می کند. زمانی که تورم به سمت هدف 2 درصدی فدرال رزرو حرکت می کند، راه را برای کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی با افزایش سرمایه بانک ها باز می کند، به ویژه زمانی که اقتصاد نشانه هایی از ضعف را نشان می دهد.

به گفته کوین تلگراف، آخرین داده ها در مورد معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم نشان می دهد که نرخ رشد تورم در ماه می کند شده است. در این دوره، افزایش قیمت در ایالات متحده کمترین رشد خود را از مارس 2021 به ثبت رساند. شاخص اصلی مخارج مصرف شخصی، که هزینه‌های غذا و انرژی را حذف می‌کند، مطابق با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان، در ماه می در مقیاس یک ساله 6.2 درصد افزایش یافت. .

در تئوری، بازار ارزهای دیجیتال باید از افزایش امیدها برای کاهش نرخ بهره مند شود. با این حال، موفقیت نسبی فدرال رزرو در کنترل تورم باعث تقویت شاخص دلار شده است. شاخص دلار در حال حاضر روی 106 است که بالاترین سطح از نوامبر 2023 است. در واقع، هر بار که شاخص دلار تقویت می شود، تأثیر منفی بر بازار ارزهای دیجیتال می گذارد.

این نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبتاً مطمئن هستند که یک فرود نرم اقتصادی (کاهش تورم بدون رکود) رخ خواهد داد. در این صورت، معامله گران احتمالا انتظار دارند بازارهای سهام به ثبت رکوردهای جدید ادامه دهند و همچنین شوک قابل توجهی به بازار مسکن وارد کنند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز شنبه (9 ژوئیه) از 60382 دلار تا 61192 دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال در ساعت 18:57 به وقت ایران با قیمت 60975 دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 70 دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 17.96 میلیارد دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل تقریباً 5 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 3380 دلار به 3408 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت 18:57 به وقت ایران به قیمت 3387 دلار معامله شد. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 25 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 99.8 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل 3 درصد کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41027

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.