• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

ترامپ قول داد که ذخایر بیت کوین ایجاد کند

  • کد خبر : 42165
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
ترامپ قول داد که ذخایر بیت کوین ایجاد کند

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در کنفرانس بیت کوین گفت که ایالات متحده باید بر این بخش تسلط داشته باشد وگرنه چین به طور کامل آن را در اختیار خواهد گرفت. این آخرین اقدام ترامپ در حمایت از بیت کوین بود که زمانی آن را «تقلب» نامید.

اخبار اقتصادی؛ در کنفرانس بیت کوین 2024 در نشویل پیش از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر، ترامپ خود را به عنوان یک نامزد طرفدار ارزهای دیجیتال معرفی کرد و گفت که به جای آنچه که ایالات متحده وضع کرده است، مقررات دوستدار رمزنگاری را بیشتر از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور احتمالی دموکرات اتخاذ خواهد کرد. Muttahida، رهبر ارزهای دیجیتال در جهان.

به گزارش رویترز، نامزد جمهوری خواه در انتخابات 2024 آمریکا تاکید کرد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را برکنار خواهد کرد و رگولاتورهای دوستدار ارزهای دیجیتال را برای خرید آرای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال انتخاب خواهد کرد. ارزهای مجازی و رو به رشد این صنعت در حوزه سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد. حزب جمهوری خواه وعده مقررات سبک تری برای ارزهای دیجیتال داده است و ترامپ به شدت از تلاش های دموکرات ها برای تقویت نظارت بر این بخش انتقاد کرده است.

ترامپ گفت: «اگر ما از فناوری کریپتو و بیت کوین استفاده نکنیم، چین و سایر کشورها این کار را خواهند کرد. آنها مسلط خواهند شد و ما نمی توانیم به چین اجازه تسلط بدهیم. آنها تا حد امکان در این زمینه پیشرفت می کنند.»

چین ارزهای دیجیتال را سرکوب کرده و کنترل های شدیدی بر جابجایی سرمایه از مرزهای خود دارد. اما مردم آنجا هنوز هم می‌توانند توکن‌هایی مانند بیت‌کوین را در مبادلات ارزهای دیجیتال معامله کنند و سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند برای خرید دارایی‌های رمزنگاری حساب‌های بانکی در خارج از کشور باز کنند.

ترامپ گفت که با استفاده از ارز دیجیتالی که در حال حاضر در اختیار دولت ایالات متحده است، یک شورای مشورتی کریپتو تشکیل خواهد داد و یک “ذخیره ملی” بیت کوین ایجاد خواهد کرد.

در صورت انتخاب شدن، سیاست دولت من، ایالات متحده آمریکا، فروش 100 درصد تمام بیت کوین هایی است که دولت ایالات متحده در حال حاضر مالک یا به دست می آورد، در آینده خواهد داشت.

ترامپ اضافه کرد که علیرغم اینکه این ارز دیجیتال را در سال 2021 “تقلب” خواند، مایل است شاهد گسترش استخراج بیت کوین توسط شرکت های آمریکایی باشد.

قیمت بیت کوین در ابتدا پس از سخنرانی ترامپ کاهش یافت، اما پس از آن روند صعودی به خود گرفت و با رشد حدود 1 درصدی به کانال 68000 دلار رسید.

جامعه رمزنگاری، رای دهندگان خاموش

ترامپ همچنین گفت که به خاطر ایجاد و راه اندازی وب سایت جاده ابریشم که به کاربران اجازه می داد مخفیانه مواد مخدر و سایر محصولات غیرقانونی را خریداری و بفروشند، حکم حبس ابد راس اولبریخت را کاهش خواهد داد.

در سال های اخیر کشورهایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده نسبت به تاثیر ارزهای دیجیتال در ترویج جرایم مالی ابراز نگرانی کرده اند. آنها بر این باورند که این دارایی ها می توانند کنترل دولت بر سیستم های مالی و پولی را تضعیف کنند، ریسک سیستمی را افزایش دهند و به دلیل نوسانات شدید به سرمایه گذاران آسیب برسانند.

حامیان دارایی های دیجیتال می گویند که کاربران ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک نیروی سیاسی رو به رشد در این دوره از انتخابات هستند، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد ارزهای دیجیتال را بر سایر موضوعات در نظرسنجی ها اولویت خواهند داد.

برخی از حامیان ارزهای دیجیتال از ترامپ حمایت می کنند و هر اقدام ایالات متحده برای ایجاد یک ذخیره ملی بیت کوین احتمالاً به عنوان یک حرکت مهم برای مشروعیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال تلقی می شود.

جک مالرز، مدیر اجرایی اپلیکیشن جهانی بیت کوین Strike، به رویترز گفت که پیشنهاد ترامپ برای ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین یک «رای اعتماد باورنکردنی» بود.

در حالی که مدیران ارزهای دیجیتال از اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دوران ریاست جمهوری جو بایدن ناراحت هستند. گروهی متشکل از نزدیک به 30 قانونگذار دموکرات و نامزد کنگره روز شنبه نامه ای به کمیته ملی دموکرات و هریس ارسال کردند و از آنها خواستند رویکردی “آینده اندیش” در مورد دارایی های دیجیتال داشته باشند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42165

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.