به گزارش اخبار اقتصادی، ارزش معاملات در بازار نقدی بورس اوراق بهادار تهران آن روز به ارقامی فراتر از 6100 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات صندوق های قابل معامله در بازار به 2500 میلیارد تومان رسید. تبادل فرابورس و بازار پایه ارزش معامله در حالی که بازار منفی و در صف فروش است و چهره نقشه بازار سرمایه همچنان قرمز است، در روز به ارقام بیش از 10 هزار میلیارد تومان دست پیدا کند.

در بازار فعلی، حقیقی ها به طور میانگین بیش از 120 میلیون تومان برای خرید نماد ذوب هزینه کردند و پس از آن نماد وخاور بود که افراد حقیقی به طور میانگین (هر خرید) نزدیک به 100 میلیون تومان برای خرید این نماد هزینه کردند. . از سوی دیگر نمادهای شامل، کماسه و تاسیکو نمادهایی بودند که بیش از 80 میلیون تومان به ازای هر سر فروش هر کد رویال را نشان می دادند.

نماد ذوب نشان دهنده بیش از 86 میلیارد تومبا و ورود پول واقعی و برخلاف نماد بود شبندر همچنین امروز با خروج 33 میلیارد ریالی بازار را بسته است.

نمادهای فولاد، پارس، فملی، شبندر و نماد شپنا از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سرمایه و ارزش معاملات داشتند. گروه خودروسازی و فلزات پایه با اغماض معادل خودرو ارزش معاملاتی بیش از 369 میلیارد تومان را برای خود ثبت کردند و گروه فلزات پایه معاملات این روز بیش از 333 میلیارد تومان ارزش داشت.

با این حال صلاح ورزی امروز در سخنان خود در جلسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: «اگر تحریم ها نتواند اقتصاد را به مرحله فروپاشی برساند، قطعاً برخی سیاست ها این کار را خواهد کرد». در هفته های اخیر نظرات مخالفی را دیده ام مبادله کالا به بهانه گران فروشی یا به بهانه مواجهه با تورم هستیم. می دانم که امروز لازم است به دولت بگویم که قبل از اجرای چنین سیاست هایی باید تجربه ارزشمند اما پرهزینه چنین سیاست هایی را به دقت بررسی کند.

همچنین مدیرعامل فرابورس ایران از راه اندازی هشتمین بازارچه فرابورس خبر داد. مدیرعامل بورس ایران از آغاز به کار بازار هشتم سپاه کادت نظامی او آن را تحت عنوان «توافق بازار» در 15 اکتبر اعلام کرد. محمدعلی شیرازی با اعلام این خبر گفت: افتتاح رسمی بازار اجماع همزمان با آغاز معاملات اولین نمادهای مشمول این بازار خواهد بود و هدف از راه اندازی این بازار ساماندهی غیرمجاز است. پذیرش . شرکت های ثبت شده در سازمان بورس.

بررسی فنی شاخص کل سهام ارزش های تهران

در طول معاملات روز جاری شاخص عمومی با افت بیش از 17 هزار واحدی کار به پایان رسیده و شاخص انگیزه خاصی برای رسیدن به ارقام بالاتر را دنبال نمی کند. رها کردن قیمت سکه در بازار کمتر کسی در بازار سرمایه نگران ریزش دلار و سیاست خارجی بوده است و علیرغم انتشار گزارش ماهانه شرکت ها منطبق با ششمین ماه سال، مشاهده می شود که این گزارش ها تنها دوام داشته است. یک روز در بازار و بازار چرخش منفی و رویه اصلاحی به خود گرفته است.

اما از نقطه نظر صرفاً فنی، سطوح پشتیبانی که در روزهای اخیر در مورد آن صحبت کردیم، همچنان پابرجاست. خط روند صعودی به همراه میانگین 55 روزه شاخص و همچنین محدوده مقاومتی که اکنون به حمایت تبدیل شده است (مقاومت آگوست 2019)، ممکن است از جمله عوامل فنی باشد که مردم به طور کلاسیک برای حمایت از بازار سرمایه از آنها استفاده می کنند. اما مهم ترین موضوع ارزش معاملات است که با اطمینان در بازار سرمایه افزایش می یابد و پولی که پارک شده بود به بازار سرمایه بازمی گردد.