• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
4

پیش بینی بازار سهام فردا 26 تیر 1403 / صعود مسعود در انتخابات و رشد قیمت ها در بورس

  • کد خبر : 41290
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
پیش بینی بازار سهام فردا 26 تیر 1403 / صعود مسعود در انتخابات و رشد قیمت ها در بورس

اکوایران: با وجود اینکه شاخص کل بورس تهران در روزهای پایانی بازار در هفته گذشته چرخش مثبتی به خود گرفت، اما همچنان نسبت به نتایج انتخابات تردید داشتم. تا اینکه در نهایت بازار امروز بیش از 88 هزار واحد مثبت دارد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات به دلیل صف های ایجاد شده در محدوده 6.2 میلیارد تومان قرار گرفت و شاخص کل بورس با رشد 3.5 درصدی بیش از 88 هزار مثبت شد. واحد به عدد شاخص به محدوده چالش برانگیز 1402 باز می گردد مسعود بیزیکیان رئیس دولت چهاردهم شاخص کل بورس تهران را در محدوده 2.1 میلیون واحدی آغاز کرد. باید دید این روند مثبت در نهایت ادامه خواهد داشت یا خیر.

روند ارزش معاملات در گروه های مختلف بازار با تغییرات عمده ای همراه بوده است. گروه صنعتی چند رشته ای با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومان در رتبه اول، گروه فلزات اساسی بازار سرمایه و مواد شیمیایی با ارزش معاملاتی 246 و 215 میلیارد تومان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

لیدر سنتی بازار سرمایه یعنی گروه خودرو از نظر ارزش معاملات در بین 7 گروه اول قرار نگرفت، البته باید در نظر داشت که امروز برای تمامی نمادهای بازار صف‌های طولانی ایجاد شده است.

از سوی دیگر صندوق های طلای بازار سرمایه در دقایق ابتدایی بازار با صف های فروش قوی همراه شدند و چهره قرمز در گروه طلای بازار سرمایه برعکس شد.

همچنین نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 22 تیرماه با 300 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به 23.63 درصد رسیده است. و نرخ نیم دلار نیز در محدوده 43 هزار و 200 تومان معامله می شود تا فاصله خود با دلار بازار آزاد را کاهش دهد.

محمدرضا پورابحیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چشم انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری روشن است، اظهار داشت: دولت دیگر حق استفاده از نرخ های ترجیحی در چنین مواردی را ندارد. به طوری که بر فعالیت شرکت ها چه در اقتصاد بورسی و چه خارج از بورس اثر منفی می گذارد.

سی و ششمین حراج شمش طلای ایران روز یکشنبه (فردا) برگزار می شود. گفته می شود دور جدید با همان شرایط قبلی برگزار می شود.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 75 هزار واحد افزایش یافت به طوری که در یک روز مقاومت هایی که مانع رشد شاخص کل بود بلافاصله از بین رفت.

میانگین های 55 روزه و 200 روزه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران شکست و ماهیت خود را از مقاومتی به حمایت تغییر داد، به طوری که شاخص کل در سطح 2.2 میلیون واحد باقی ماند، محدوده ای که سطحی چالش برانگیز تلقی می شد. . برای شاخص کل در سال 1402.

اندیکاتور RSI نیز در مرز خرید بیش از حد 70 واحد یافت شد، بنابراین این اندیکاتورها می توانند اشتیاق خرید را در بازار نشان دهند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41290

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.