به گزارش اخبار اقتصادی، ارزش بازار بورس تهران در اواسط اردیبهشت به بیش از 9 هزار همت رسید، در حالی که در پایان روز امروز، ارزش بورس تهران حدود 7 هزار همت بود، کمی بیشتر از 2. هزار درصد از ارزش بازار از بین رفته است.

روزنامه

موضوع اصلی گفتگو در میان رسانه های بورسی افزایش و تشدید بی اعتمادی فعالان قدیمی نسبت به تصمیمات دولت پس از تصویب افزایش مالیات بر مواد غذایی عامل اصلی هیاهوی دو ماه اخیر بود.

فردین آقابزرگی به روزنامه دنیای اختاز گفت: روند نزولی شاخص بورس همچنان ادامه دارد، در حالی که برآوردها از این روند نشان می دهد آخرین باری که نماگر در این محدوده جولان قرار گرفته در 15 فروردین 1402 بوده است، شواهد نشان می دهد در روزهایی که شاخص کاهش می یابد. سرفصل ها، خروج پول همراه با این مشکل ادامه دارد. خارج شوید پول واقعی از دور معاملاتی، نشانه بازگشت رخوت به این بازار است.

احمد مهدوی در نامه ای به ابراهیم رئیسی خواستار بررسی قیمت قطعی اعلام شده خوراک گاز و سوخت پتروشیمی شد.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: روند و مسیر مذاکره توافق هنوز باز است و از طریق مجاری دیپلماتیک قابل پیگیری است.

وزیر امور خارجه عمان بعدازظهر امروز دوشنبه با امیر عبداللهیان در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

در مطالب قبلی وضعیت شاخص بورس اوراق بهادار تهران را تنها از نظر فنی گام به گام بررسی کرده ایم. شاخص عمومی بورس تهران سطح حمایت 161 درصدی فیبوناچی را از دست داد، محدوده ای که با کادر سبز مشخص می کنیم. این نزول تا محدوده 200 درصدی فیبوناچی موج قبل ادامه دارد و پس از 5 روز افت مداوم در این محدوده، بازار کمی بهتر عمل کرد و بسیاری از مردم از توقف ریزش های شاخص صحبت کردند. اما شاخص این سطح حمایت را از دست داد تا به محدوده جعبه زرد برسد.

محدوده ای که در روزهایی که اندیکاتور سطح حمایت 2.2 میلیون واحدی را از دست داد صحبت کردیم و از نظر فنی به این موضوع برای چند روز اهمیت پرداختیم. این محدوده با میانگین 55 روزه یکسان بود و شکست این حمایت ها، بازگشت شاخص به اعداد بالاتر را با مشکل مواجه کرده است.

اکنون شاخص بورس تهران در محدوده خط میانی کانال صعودی قرار دارد. همچنین شاخص در محدوده 261 درصدی فیبوناچی موج قبل قرار دارد، از سوی دیگر اگر روند 27 اردیبهشت تا کنون را یک موج اصلاحی در نظر بگیریم، 5 موج تشکیل شده است. تکنسین ها معتقدند که بین امواج تناسبی وجود دارد و معمولاً موج شماره 5 نباید خیلی بزرگتر از امواج 1 و 3 باشد. می توان گفت از نظر فنی نباید همپوشانی این سطوح پشتیبانی را نادیده گرفت. .

اما وضعیت کنونی بازار که از اهالی بازار سرمایه می شنویم چندان خوب روایت نمی شود و عمری برای بازگشت بازار به رقم های بالاتر باقی نمانده است.