• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

پیش بینی بازار سهام برای فردا 30 خرداد 1403 / سقوط بی پایان شاخص کل

  • کد خبر : 40137
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
پیش بینی بازار سهام برای فردا 30 خرداد 1403 / سقوط بی پایان شاخص کل

اکوایران: بورس تهران از نظر سیاستگذاران و از نگاه سرمایه گذاران به کلی رها شده است. توجه جامعه به بازار سرمایه به حدی کم است که حتی نمایندگان احتمالی کاندیداتوری ریاست جمهوری نیز علیرغم اینکه به آن اشاره می کنند، چندان مورد استقبال مردم بازار و جامعه قرار نمی گیرند. چرا که جامعه دو بار و در دو دولت قبل از بورس ضربه سختی خورده است.

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات در بازار روز بورس تهران به حدود 4.7 میلیارد تومان رسید و ارزش بازار نیز مانند شاخص کل در این روزهای گرم خرداد ماه ذوب شد.

ارزش بازار بورس تهران در پایان جلسه امروز به 7083 همتی رسید و شاخص کل با بیش از 18 هزار و 500 واحد افت در رقم 2 میلیون و 63 هزار واحد قرار گرفت.

فلرات پایه با ارزش معاملاتی تقریبی 144 میلیارد تومان مقام اول را به خود اختصاص داد و ارزش معاملاتی گروه بانکی 133 میلیارد تومان بود. یک دستگاه خودرو نیز 123 میلیارد تومان ارزش معاملاتی داشت. در بازار فعلی نماد خساپا چندین بار صف فروش خود را جمع کرد و شاهد نوسان قیمت بود اما در نهایت با صف فروش کار را تمام کرد.

اما این روزها بورس علاوه بر مواجهه با بی تفاوتی خریداران، با بی تفاوتی مسئولان نیز مبارزه می کند. محدوده نوسان برای کنترل شور و نشاط بازار به دلیل اتفاقات اخیر قرار بود در محدوده مثبت و منفی 2 درصد باشد اما به نظر می رسد مسئولان بورس این موضوع را به کلی فراموش کرده اند. آرزوی بسیاری از فعالان بازار سرمایه، بازگشایی دامنه و بازگشت به روال گذشته است و یک بار، یک بار، یک بار مرگ را فریاد می زنند.

این در حالی است که حتی صدای خبرگزاری تسنیم نیز در این مورد صحبت کرده است. تسنیم نوشت: محدودیت دامنه نوسان برای چهارمین هفته متوالی در حالی ادامه دارد که در شرایط فعلی هیچ ریسک داخلی و خارجی برای بازار سرمایه وجود ندارد.

اما دلار نیما نیز آرام آرام در حال رشد است و با افزایش قیمت دلار نیما (هرچند کوچک) نقطه مقابل بازار بورس تهران در حال کاهش است.

البته فضای بین المللی برای بازار سرمایه کمی نامطلوب است و بحث مصوبه هیات رئیسه موضوعی است که بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

با اعلام اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه از انصراف خود از کاندیداتوری به دلیل حضور گسترده کاندیداها و وجود گزینه های صحیح در جبهه انقلاب خبر داد.

بانک مرکزی همچنین در آخرین گزارش خود برای هفته منتهی به 25 خرداد، نرخ سود بین بانکی را 23.64 درصد اعلام کرد. این رقم نسبت به نرخ سود بین بانکی هفته گذشته (منتهی به 9 خرداد) سه صدم درصد (0.03) افزایش را تجربه کرده است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1403 با توجه به اخبار سال 1403 با بحران مواجه شد و هر چه سال 1403 پیش می رود شرایط برای بازار سرمایه بیش از گذشته سخت شده و بازار عملا وارد مراحل جدیدی از بحران می شود.

از نظر فنی، شاخص در اولین روزهای اسفند 1402 در محدوده 2 میلیون و 50 هزار واحد باقی ماند (لازم به ذکر است که شرایط به هیچ وجه قابل مقایسه نیست) اما این همان سطحی است که بازار انتظار دارد در آن باشد. دوباره پشتیبانی شد

شاید ارتباط این موضوع همزمان با اعلام نتایج تایید شده افراد ثبت نام شده در انتخابات باشد، اما به هر حال فناوران انتظار دارند بازار از این محدوده روند مثبتی را در پیش بگیرد!

در غیر این صورت برای بازار سرمایه کشور سخت و چالش برانگیز خواهد بود و می توان امسال را یکی از حساس ترین سال های بازار سرمایه دانست.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40137

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.