• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

پیش بینی بورس فردا 23 خرداد 1403 / مشکلات برقی صنایع بورس به وزارت کشور رسید!

  • کد خبر : 39874
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
پیش بینی بورس فردا 23 خرداد 1403 / مشکلات برقی صنایع بورس به وزارت کشور رسید!

اکوایران: بورس تهران امروز شاهد تغییر چندانی نبود چرا که افراد مختلف یا گرایش های مختلف برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شدند و همین موضوع باعث افزایش بلاتکلیفی بازار می شود. از سوی دیگر، تعطیلات پیش رو نیز ممکن است یکی از عوامل نوسانات فعلی بازار باشد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بازار سهام ارزش معاملات آن به محدوده 4700 میلیارد تومان رسید و شاخص کل بیش از 8100 واحد مثبت شد. اما بازار شاخص نیز تحت تاثیر جنبه منفی قرار گرفت که نشان می دهد بازار فعلی برای شاخص سازی با نمادهای بزرگ انتخاب شده است تا حداقل سمت بازار این روزها چندان منفی نباشد.

ارزش بازار گروه خودرویی پس از چند روز کاهش (تعارض در صف های خرید و فروش) به روال گذشته بازگشت (البته این اقدامات از سال گذشته به دلیل کاهش ارزش تجاری در بازار عادی تلقی می شد). این گروه با ارزش معاملاتی نزدیک به فلزات اساسی، دومین ارزش معاملات روز را به خود اختصاص داد. ارزش تجاری گروه فلزات اساسی 269 میلیارد تومان و ارزش تجاری گروه خودرو 268 میلیارد تومان است.

پس از انتشار اخبار دولت سیزدهم در روزهای پایانی کارش که البته بازار وزن چندانی به آن نمی داد. بورس برای زنده نگه داشتن این خبر مجددا این خبر را به صورت پستی به بازار سرمایه ارسال کرد.

سازمان بورس بار دیگر بر اخبار مبنی بر نظارت بر نرخ سود و تخلفات بانکی، تصویب معافیت های مالیاتی در بودجه 1403، بازنگری در نرخ خوراک و صدور مجوز افزایش سرمایه برای خودروسازان تاکید کرد. اما بازار از زاویه ای انتخاباتی به تابلوهای تجاری نگاه می کند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز با حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه نکاتی را در بودجه عمومی اعلام کرد. علاوه بر این، رقم تولید نفت در سال 1402 بیش از پیش بینی ما بود. در بودجه 1403، به نظر می رسد که رقم محتاطانه 71 دلار کاملاً در دسترس است.

داوود منظور اعلام کرده است که امسال در بودجه عمومی کسری نخواهیم داشت و در بودجه 1403 نسبت منابع پایدار مانند عوارض گمرکی، فروش دارایی و درآمدهای مالیاتی به 63 درصد رسید در حالی که 42 درصد بوده است. در ابتدای دولت!

اما مهم ترین و شاید جالب ترین قسمت صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که نگاه دولت حمایت از بازار سرمایه است، گفت: همه حمایت های لازم را از بورس انجام خواهیم داد تا مردم می توانند با اطمینان بیشتری سرمایه شما را در بورس سرمایه گذاری کنند.

شایان ذکر است که الان از کدام دولت صحبت می کنید، دولت سیزدهم که تمام شد و حمایتی از بازار سرمایه نشد، یا دولت جدید که هنوز مشخص نیست!

این در حالی است که با توجه به افزایش دما در کشور، مرکز ملی مدیریت شبکه برق اعلام کرده است که تقاضا برای مصرف برق روزانه به 65 هزار مگاوات می رسد. سازمان های بین المللی پیش بینی کرده اند که سال 2024 گرم ترین سال جهان خواهد بود و ایران که در آب و هوای گرم و خشک کره زمین قرار دارد، قطعا زودتر وارد فصل گرما خواهد شد.

این گرما بر صنایع تاثیر می گذارد و بازار امید چندانی به تولید صنعتی در این فصل ندارد. چون بازار تجربه سال های قبل را دیده است.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دولت سیزدهم هنگام مراجعه به وزارت کشور برای ثبت نام با قطعی برق مواجه شد. بنابراین شاید یکی از مشکلات سال های اخیر را از نزدیک لمس کرده و برق صنایع بزرگ کشور را در برنامه های پیشنهادی خود قرار داده و گاز زمستانی را نیز در برنامه های ریاست جمهوری خود قرار داده است.

اما در حماسه ای دیگر بانک مرکزی نرخ ارز را از 4200 تومان به 37 هزار تومان رساند که شاید سیگنالی برای مردم در بازار سرمایه باشد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز مثبت شد اما شاخص هم وزن منفی شد. عدد شاخص کل با 8100 واحد افزایش به عدد 2 میلیون و 94 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت تقریبی 620 واحدی در همان محدوده 684 هزار واحدی باقی ماند. ارزش بازار 7193 همتی بود.

با این حال، اگرچه شاخص کل در این چند روز چرخش مثبتی به خود گرفته است، اما نتوانسته بسیاری از پاییزهای اردیبهشت را کاهش دهد. بازار سرمایه به دلیل گرمای هوا با انتخابات ریاست جمهوری، جلسات و قطعی برق در صنایع مواجه است. اما از جمله عللی است که گروه خریداران بازار سرمایه می توانند بررسی کنند.

بازار علاوه بر بررسی لیست انتخابات، تعطیلات پیش رو را نیز در نظر می گیرد و به نوعی همه چیز به هفته آینده موکول می شود تا بتوانیم با جدیت بیشتری در مورد بازار صحبت کنیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39874

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.