• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 6 خرداد 1403 / آیا سقوط امروز بورس تهران ناشی از صحبت های نامزدهای انتخاباتی بود؟

  • کد خبر : 40469
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
پیش بینی بورس فردا 6 خرداد 1403 / آیا سقوط امروز بورس تهران ناشی از صحبت های نامزدهای انتخاباتی بود؟

اکوایران: پس از جدی ترین صحبت های نامزدهای انتخاباتی، بورس تهران بیش از 14 هزار واحد سقوط کرد. ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز 7.064 میلیارد تومان بود.

اخبار اقتصادی، نقشه بازار بورس تهران همچنان در جهت نزولی و قرمز است و دامنه نوسانات همچنان در محدوده مثبت و منفی 2 درصد است و سازمان بورس اوراق بهادار تهران تصمیمی اتخاذ نکرده است. تا بازار به محدوده قبلی خود برگردد.

ارزش معاملات بازار در جریان معاملات امروز اندکی بالاتر از روزهای گذشته بود و گروه بانکی بازار سرمایه امروز بیش از 288 میلیارد تومان ارزش معاملاتی کسب کرد که در صدر ارزش معاملاتی گروه بازار سرمایه قرار دارد. چندین روز. در یک ردیف. رتبه دوم را نیز گروه فلزات اساسی با 130 میلیارد تومبه و اختلاف قابل توجه با گروه بانکی به خود اختصاص داده است.

دلالان خودرو بازار سرمایه امروز با صف های فروش به کار خود پایان دادند و این صف ها باعث شد ارزش تجاری این گروه کاهش یابد و با 77 میلیارد تومان رتبه پنجم را از آن خود کند. این ارزش تجاری گروه خودرو که به 77 میلیارد تومان رسیده است، پرسش های بیشتری را درباره وضعیت آتی بازار سرمایه ایجاد می کند.

این روزها نامزدهای انتخابات 1403 به همراه مشاوران خود در رسانه ملی حاضر شدند و درباره اقتصاد و بازارهای مالی صحبت کردند. به نظر می رسد تکذیبیه های امروز بازتابی از صحبت های نامزدهای انتخاباتی از سال 1403 بوده است!

شاید با مرور گزیده ای از صحبت های اخیر کاندیداها بتوان سرنخ هایی از عوامل رکود امروز بازار و البته این روزهای بازار سرمایه پیدا کرد. البته نباید فراموش کرد که این افراد در مسئولیت های قبلی خود چگونه با بازار سرمایه رفتار و عملکرد داشتند.

محمدباقر قالیباف با بیان این که «نرخ نیمایی باید به کانالی بیفتد که نرخ آن قابل پیش بینی باشد؛ به نظر من تصمیم یک شبه 4200 تومانی یا سایر نرخ ها به ضرر اقتصاد است». در ادامه رئیس مجلس تاکید کرد که دولت با سود بالای بانک ها در حال تخریب بورس است! این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات در ادامه تاکید می کند مهم ترین نکته ای که در چالش های اقتصادی باید به آن توجه کنیم این است که بتوانیم اقتصاد را قابل پیش بینی کنیم.

البته یکی از مشاوران قالیباف در ویژه برنامه هیات اقتصادی برای انتخابات، مجید شکری بود. فردی که بازاریان در سال 1999 از او به عنوان ضد بورس یاد می کنند.

یکی دیگر از کاندیدای پزشکی انتخابات از حسین عبده تبریزی به عنوان نماینده تفکر اقتصادی بازارمحور برای حضور در میز ویژه اقتصادی انتخابات استفاده کرد و در خصوص سرمایه گذاری خارجی نیز عنوان کرد که مانعی برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده ایم. ما نسبت به موج مهاجرت نخبگان بی تفاوت بودیم و شرکت های نوظهوری را که می توانستند پای اقتصاد ما را افزایش دهند، نابود کردیم.

قاضی زاده هاشمی از دیگر نمایندگان انتخابات چهاردهم درباره اعضای احتمالی کابینه خود گفته است: در طول سال اول هیچ یک از اعضای کابینه فعلی یا مدیریت میانی را تغییر نمی دهم. این سوال می تواند پیام های زیادی را برای مردم بازار سرمایه به همراه داشته باشد.

اما وعده توزیع گوشت خانگی توسط زاکانی شهردار تهران یکی از پرتکرارترین صحبت های مردم در فضای مجازی بود.

دیروز در مورد چالش برق صنایع صحبت کردیم و نماد فرود (فولاد شاهرود) اولین نمادی بود که از قطعی برق این شرکت و توقف بخشی از تولید آن در سامانه کدال خبر داد.

اما این بار سازمان بورس تهران برای کاهش خطر قطعی برق در صنعت مکاتبات با وزیر نیرو نامه نگاری کرده است.

سازمان بورس گزارش داد که مدتی است جلساتی را برای کاهش نوسانات بازار تشکیل می دهیم و قبل از ایجاد مشکل در بازار سعی در رفع این مشکل داریم. فرض بر این است که قطع یا محدودیت مصرف برق در صنایع باید به طور کامل برنامه ریزی و با اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی انجام شود.

علاوه بر این، صنایع باید بتوانند تعمیرات اساسی واحدهای خود را تا زمان قطع برق به تعویق بیاندازند تا تلفات احتمالی ناشی از محدودیت در مصرف برق کاهش یابد.

در همین راستا رئیس سازمان بورس تاکید کرد: تاکنون با راه اندازی ابزارهای نوین در بازار سرمایه و بورس انرژی در راستای کنترل مصرف برق و کاهش زمان قطع برق واحدها پیشرفت داشته ایم.

اما تعداد خریداران و فروشندگان در هفته گذشته در بازار به حدی بود که تعداد خریداران مانند هفته قبل در محدوده 62 هزار نفر قرار گرفت. اما تعداد فروشندگان خالص در بازار به بیش از 107 هزار کد افزایش یافته است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در عمل باید گفت که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با شروع ثبت نام در انتخابات رفتار خاصی را از خود نشان داد. اهالی بازار سرمایه انتظار داشتند که صلاحیت کاندیداها در بازار تغییر محسوسی نداشته باشد و این اتفاق افتاد اما پس از تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات بازار به دنبال صحبت ها و وعده های کاندیداها هستند. ، به طوری که از خرید منصرف شوند یا فروش را در بازار ترویج کنند.

با دامنه نوسان 2 درصدی و فضای انتخاباتی نمی توان زیاد درباره وضعیت فنی و حتی بنیادی بازار صحبت کرد و خیلی ها ترجیح می دهند فعلا بازار و اخبار را رصد کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40469

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.