• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پول کسانی که در حراج سکه برنده نشدند چه شد؟

  • کد خبر : 36417
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
پول کسانی که در حراج سکه برنده نشدند چه شد؟

به گزارش اخبار اقتصادی، اولین حراج سکه روز یکشنبه (۲۲ اسفند) در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران برگزار شد و قرار بود وجه پرداختی متقاضیانی که برنده مزایده نشده بودند به کیف پولشان بازگردانده شود و متقاضی هر لحظه می توانست موجودی کیف را برداشت کند.

دیروز مرکز صرافی با تاخیر دو روزه اعلام کرد که این روند «به دلیل مشکلات فنی» به تعویق افتاده و ساعاتی بعد نیز اعلام کرد مبالغ واریز شده ای که صرف خرید نشده است «اکنون قابل برداشت است»؛ اما با گذشت سه روز از برگزاری مزایده و اعلام برندگان، بسیاری از متقاضیانی که پول خود را برای شرکت در مزایده واریز کرده بودند و برنده مزایده نشده بودند، هنوز موفق به دریافت وجه خود نشده اند.

این در حالی است که قرار است مرحله دوم حراج سکه امروز برگزار شود. در شرایطی که بسیاری از افرادی که در مرحله قبل برنده نشده بودند، نه تنها نتوانستند پول خود را دریافت کنند، بلکه اعلام کردند که پول آنها در سایت مسدود است و حتی نمی توانند در مزایده دوم شرکت کنند.

از سوی دیگر نگرانی آنها این است که «در روزهای اخیر و با افزایش قیمت ارز نه موفق به برنده شدن در حراج شدند و نه اکنون پول سرمایه گذاری مورد نیاز خود را دارند».

مبلغ بازپرداخت شده طبق پایا و ساتنا به حساب متقاضی بازگردانده می شود.

اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز طلا و ارز در این خصوص به ایسنا توضیح داد: با پوزش از تاخیر پیش آمده، اکنون همه کسانی که درخواست بازپرداخت دارند، در دسترس هستند. اما لازم به ذکر است که وقتی درخواست استرداد می دهند در چرخه بین بانکی قرار می گیرد و از قوانین این زمینه پیروی می کند و با توجه به زمان هایی که ساتنا و پایا اتفاق می افتد این پول به حساب شما برگردانده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم استرداد وجه با مرکز تماس 2706-021 تماس بگیرید و مشخصات خود را اعلام کنید تا موضوع را پیگیری کنیم.

سخنگوی مرکز طلا و ارز در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت سه روز از مزایده هنوز امکان بازگشت وجه به متقاضیان وجود ندارد؟ وی گفت: این اتفاق به دلیل مشکلی رخ داده است اما اکنون امکان پرداخت در سامانه استرداد وجود دارد و در یک سیکل منظم وجه به حسابشان برگردانده می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36417

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.