• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

نحوه خرید سکه طلا در صرافی ایران + جزئیات

  • کد خبر : 36033
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
نحوه خرید سکه طلا در صرافی ایران + جزئیات

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از بانک مرکزی علی سعیدی مدیرعامل مرکز مبادلات ارز و طلای ایران وی بیان کرد: عرضه سکه طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران از روز یکشنبه 22 اسفند ماه 1402 از طریق سامانه طلای مرکز مبادلات آغاز می شود که آدرس آن متعاقبا اعلام می شود و عموم مردم می توانند بتوانند در مزایده مذکور شرکت کنند.

وی گفت: اطلاعیه فروش سکه طلا از مرکز مبادلات دو روز قبل از فروش در سایت مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر عامل مرکز طلا و ارز ایران افزود: در فرآیند خرید سکه طلای بهار آزادی، متقاضی خرید سکه طلا برای شرکت در مزایده باید ابتدا از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام و اطلاعات هویتی را برای احراز هویت ثبت کند. همچنین خریدار باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را برای دریافت فیزیکی سکه طلا در استان مورد نظر انتخاب کند.

سعیدی تصریح کرد: احراز هویت و ثبت نام دو روز قبل از روز مزایده قابل انجام است. متقاضی باید طی این دو روز مبلغ سفارش مورد نظر را متناسب با قیمت پیشنهادی خود از طریق درگاه پرداخت آنلاین سامانه به حساب اعلامی واریز کند.

مدیر عامل مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران اضافه کرد: متقاضی در روز حراج و در ساعات ثبت سفارش خرید، بر اساس سپرده گذاری، سکه مورد نظر خود را ثبت می کند.

دکتر سعیدی در ادامه گفت: سکه طلا در مزایده بر اساس اولویت، از اولویت بالاترین قیمت تا کمترین اولویت و بر اساس مقدار پیشنهادی به متقاضیان تخصیص می یابد. وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

مدیر کل مرکز طلا و ارز ایران افزود: برنده حراج سکه طلا می تواند از 7 روز کاری پس از تخصیص طی 7 روز کاری بعد برای تحویل فیزیکی سکه خود به شعبه منتخب مراجعه کند. در صورت تاخیر در دریافت ارز در شعبه بانک، متقاضی می تواند تا 7 روز کاری دیگر با پرداخت هزینه نگهداری ارز خود را برداشت کند.

دکتر سعیدی بیان کرد: در صورت عدم دریافت سکه توسط متقاضی در زمان مقرر، معامله باطل می شود و وجوه واریز شده پس از کسر هزینه های عملیاتی به متقاضی عودت داده می شود.

ضمناً وجه پرداختی نامزدهای برنده نشده در مزایده نیز مسترد خواهد شد.

علی سعیدی، مدیر عامل مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در پایان گفت: سکه های عرضه شده در حراج ۲۲ اسفندماه مرکز طلا و ارز ایران مربوط به سال ۹۶ و تاریخ راه اندازی آن است. سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36033

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.