به گزارش اخبار اقتصادی، امروز سه شنبه ششم تیرماه در نشست نمایندگان اتاق تهران، فعالان اقتصادی بخش خصوصی در خصوص قطعی مکرر برق صنایع و بحران ناشی از آن به ویژه در روستاهای بیوتکنولوژی اعمال تعرفه بر صادرات مواد خام و نیمه خام و توقف صادرات برخی از آنها در این اقلام از ثبات سیاست قیمتی اجباری و آثار مخرب آن بر تولید و تجارت خبر داد.

در اظهارات علیرضا فخاری استاندار تهران به فعالان اقتصادی وعده داده شد که این موضوعات را با رئیس دولت سیزدهم و نمایندگان در میان گذاشته و تا حد امکان پیگیری کند.

در این جلسه فعالان بخش خصوصی خواستار تشکیل اورژانس برای موضوعات مهمی مانند مشکل عدم تعادل برق با حضور استاندار یا نماینده وی شدند. در عین حال خواستار تشکیل کارگروه گمرک با حضور روسای سازمان های مرتبط و نمایندگان استانداری شدند.

درخواست هایی که استاندار تهران به آنها پاسخ مثبت داد و گفت: با تشکیل اورژانس به شرط طرح مشکلات حاد و فوری و کارگروه گمرکی برای حل مسائل مهم و فوری گمرکی در مدت زمان مشخص موافقت می کند. . .

خاموشی ژن

در این جلسه مریم تاج آبادی ابراهیمی، موسس و رئیس هیئت مدیره انجمن مواد غذایی فوق مفید و پروبیوتیک ها نسبت به خاموش شدن ژن ها به عنوان موجودات زنده در آزمایشگاه های تولیدکنندگان بیوتکنولوژی به دلیل قطع برق این صنعت هشدار داد. وی از تعطیلی بسیاری از صنایع در این حوزه خبر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد تا از شکل گیری خسارت های چند صد میلیاردی به کشور جلوگیری شود.

استاندار با توجه به این اظهارات اعلام کرد که این موضوع را از طریق وزارت نیرو پیگیری خواهد کرد تا صنایع مختلف از جمله تولیدکنندگان بیوتکنولوژی از لیست قطعی برق خارج شوند.

در این جلسه محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران نیز از سیاست قیمت گذاری اجباری و تاثیرات آن بر صنایع مختلف و همچنین تجارت انتقاد کرد. وی همچنین خواستار ورود استاندار تهران به این موضوع و حذف این سیاست شد. استاندار در پاسخ به این درخواست قول داد در صورت دریافت جزییات مشکلات ناشی از گرانی در حوزه تولید و تجارت داخلی و خارجی حتما به این موضوع ورود کرده و آن را از طریق نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس حل و فصل خواهد کرد. رئیس دولت

فخاری در پاسخ به درخواست نجفی عرب مبنی بر نظر وی در خصوص قطعی برق که در صنایع با چالش های مختلفی مواجه شده است، پاسخ مثبت داد.

نجفی عرب در این جلسه از تحویل نامه ای به استاندار در خصوص رفع مشکلات مختلف از جمله تعطیلی صنایع خبر داد. در این نامه که با حضور فعالان بخش خصوصی و استاندار قرائت شد، آمده است که اتاق تهران خواستار تبدیل شدن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان تهران به کرسی اجرایی است. ضمناً میز واکنش سریع و کارگروهی در حوزه گمرک تشکیل شود.

فعالان بخش خصوصی نیز خواهان ایجاد یک فروشگاه واحد برای جذب سرمایه گذاری هستند. آنها عدم تعادل برق را فراتر از آنچه وزارت نیرو گفته است گزارش می دهند. همچنین بدهی دولت به تولیدکنندگان برق تا 30 تیرماه 100 میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر زمان بازپرداخت بدهی دولت به تولیدکنندگان به 300 روز رسیده است.

این خبر در حال تکمیل است…