• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

مصرف آب در تهران به 55 هزار لیتر در ثانیه رسید

  • کد خبر : 36844
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مصرف آب در تهران به 55 هزار لیتر در ثانیه رسید

اخبار اقتصادی از وزارت نیرو محسن اردکانی با اشاره به میزان بارندگی و برف اخیر در استان تهران ادامه داد: از نظر آماری میزان بارندگی نسبت به سال گذشته کمتر بوده و نسبت به بلندمدت 50 ساله وضعیت خوبی نداریم.

و افزود: بر این اساس لازم است شرکت های آب و فاضلاب و وزارتخانه های نیرو و مردم مقدمات را فراهم کنند تا بتوانیم با این تمهیدات به استقبال تابستان 1403 برویم.

مدیر کل آبفای استان تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای تامین آب بدون استفاده از منابع سد گفت: اقدامات در این زمینه در استان تهران دنبال می شود و طبق برنامه پیش می رویم. از طرفی نیازمند همکاری مشترکین هستیم.

وی لزوم تجهیز تمامی مراکز حساس از جمله بیمارستان ها و فرودگاه ها به مخازن آب اضطراری را برشمرد و گفت: در صورت نصب مخازن، این مراکز حداکثر تا 48 ساعت آب دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران استان، تمامی ادارات دولتی شهر تهران موظف به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته شدند، گفت: از شما تقاضا داریم رعایت کنید. با این موضوع

اردکانی با بیان اینکه در آستانه سال جدید هستیم، افزود: توکان خانگی را با توکان آبی اشتباه نگیرید و با تغییر برخی روش های نادرست مصرف آب و استفاده از ابزارهایی که باعث کاهش مصرف می شود، می توان توکان خانگی را با حداقل مصرف آب درست کرد. . این در حالی است که در روزهای جابجایی، مصرف لحظه ای آب در پایتخت به 55 هزار لیتر در ثانیه رسید که معادل مصرف آب در روزهای گرم تابستان است.

وی ضمن درخواست همکاری تهران در این روزهای پایانی سال ادامه داد: امیدواریم با مصرف بهینه بتوانیم در تابستان 1403 آب خوبی را تامین و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در خصوص حداکثر مصرف آب در ماه مبارک رمضان گفت: در زمان سحر و افطار تغییراتی در مصرف آب داشته ایم به طوری که قبل از ماه مبارک رمضان 22 متر مکعب در ثانیه آب داشتیم اما با با شروع ماه مبارک رمضان 5 مترمکعب بر ثانیه بود، آب افزایش یافته و به 27 مترمکعب در ثانیه رسیده است که با همکاری مردم در تامین عمومی آب جای نگرانی نیست.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36844

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.