• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

مس کانال 3.8 دلار از دست داد

  • کد خبر : 31919
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
مس کانال 3.8 دلار از دست داد

تقاضای چین برای فلز قرمز از رشد قیمت این محصول در بازار جهانی حمایت می کند. اما معامله‌گرانی که منتظر انتشار داده‌های تورم ایالات متحده و تأثیر آن بر سیاست‌های پولی فدرال رزرو هستند، خرید خود را متوقف کردند که منجر به کاهش قیمت کالاها در بازارهای جهانی شد.

اخبار اقتصادی، فلز قرمز در اولین روز هفته جاری، دوشنبه 20 آذرماه شروع به ریزش کرد. قیمت مس در معاملات آتی کامکس آمریکا در ظهر 0.3 درصد کاهش یافت و این فلز برای چند ساعت کانال قیمتی 3.8 دلار را از دست داد و تا سطح قیمت 3.79 دلار در روز کاهش یافت.

بهبود اشتغال در ایالات متحده به ضرر فلزات تمام شد

بخشی از کاهش قیمت مس در معاملات آتی Comex آمریکا به دلیل احتیاط معامله گران سرمایه در آستانه تصمیم فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی بانک مرکزی است. داده های تورم آمریکا در روز سه شنبه 12 دسامبر منتشر می شود و این داده ها جهت گیری سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را تعیین می کند. نظرسنجی رویترز تورم 3.1 درصدی را برای ماه نوامبر به صورت سالانه پیش بینی می کند، تحقق این پیش بینی حاکی از کاهش تورم نسبت به ماه های گذشته است و مقامات فدرال رزرو را به سمت کاهش سیاست های انقباضی سوق می دهد.

در آخرین روز هفته گذشته، آمار اشتغال نوامبر ایالات متحده بهتر از حد انتظار اعلام شد. داده های ماه نوامبر نشان داد که نزدیک به 200000 شغل در ایالات متحده ایجاد شده است. این در حالی است که پیش بینی ها از ایجاد اشتغال برای 180 هزار نفر خبر داده بود. در همین حال، نرخ بیکاری در ماه نوامبر به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت. این در حالی بود که حقوق این ماه در حال افزایش بود. همه اینها نشان می دهد که سیاست های انقباضی نتوانسته است اقتصاد ایالات متحده را همانطور که پیش بینی می شد کند کند. این داده‌های مثبت اشتغال، دست فدرال رزرو را برای تشدید سیاست‌های انقباضی و به تعویق انداختن کاهش نرخ بهره در سال 2024 باز می‌گذارد. بنابراین، بهبود داده‌های اشتغال در ایالات متحده آمریکا سیگنال منفی موثری برای بازار به همراه داشته است.

تقاضای چین برای مس در حال افزایش است

داده های اداره گمرک چین نشان داد که واردات مس چین در ماه نوامبر نسبت به اکتبر 10 درصد افزایش یافته است، میزان واردات مس به این کشور به 550 هزار تن مس می رسد که بیشترین میزان واردات مس به چین در سال گذشته است. 2 سال این افزایش واردات نشان دهنده رشد تقاضای داخلی چین برای فلز قرمز است و قیمت این فلز را محرک می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31919

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.