به گزارش اخبار اقتصادی، ماه ها پیش ایلان ماسک پس از خرید شبکه اجتماعی توییتر (با نام جدید X)، بار دیگر دسترسی به مجموعه ای از حساب های کاربری مسدود شده از جمله حساب دونالد ترامپ را آزاد کرد. رئیس جمهور سابق ایالات متحده به تازگی به X (توئیتر سابق) بازگشته است تا تصویری از دستگیری خود را به اشتراک بگذارد.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر در ژانویه 2021 حساب کاربری ترامپ را به دلیل خطر تحریک خشونت بیشتر در پی حمله به ساختمان کنگره آمریکا برای همیشه به حالت تعلیق درآورد.

برای توجیه این اقدام، اعلام شد که او از توییتر و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ادعای تقلب گسترده در انتخابات 2020 و به اشتراک گذاری تئوری های توطئه دیگر استفاده می کند.

پنجشنبه شب، ترامپ به وعده خود مبنی بر پایبندی انحصاری به پلتفرم جدید Truth Social، اپلیکیشنی که توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) توسعه یافته است، عمل نکرد. تا روز پنجشنبه، ترامپ 6.4 میلیون دنبال کننده در Truth Social داشت.

رئیس جمهور سابق از Truth Social برای مبارزات انتخاباتی برای متحدان، انتقاد از مخالفان خود و دفاع از خود در میان بررسی های قانونی بازرسان ایالتی، کنگره و فدرال استفاده کرده است.

در سال 2021، ترامپ از توئیتر به دلیل تعلیق حساب کاربری خود شکایت کرد و استدلال کرد که این اقدام حق آزادی بیان او را طبق متمم اول قانون اساسی ایالات متحده نقض می کند.

یک قاضی آمریکایی در کالیفرنیا این پرونده را رد کرد و یک دادگاه استیناف فدرال در پاسادنا، کالیفرنیا قرار است در 4 اکتبر به این اختلاف رسیدگی کند. وکلای ترامپ گفته اند که ادعاهای او همچنان معتبر است و می توان در مورد درخواست تجدید نظر تصمیم گیری کرد.

با این حال، ترامپ گفته است که نیازی به بازگشت به توییتر ندارد زیرا Truth Social خوب عمل کرده است و به نظر او مشکلات زیادی در توییتر وجود دارد. حال باید دید که رئیس جمهور سابق آمریکا فعالیت جدی خود را در X یا توییتر سابق از سر خواهد گرفت.

ترامپ روز پنجشنبه خود را به اتهام تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 در ایالت جورجیا به زندان فولتون کانتی تسلیم کرد و بعداً ویدیویی از دستگیری خود ضبط کرد. در تصویری که اولین پست X خود را منتشر کرد، نوشت: «دخالت در انتخابات / هرگز تسلیم نشو» و آدرس وب سایت خود را در پایین پست به اشتراک گذاشت.