• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

قوانین حمایت از مصرف کننده خودرو رسما اعلام شد / سازمان حمایت اعلام شد

  • کد خبر : 38851
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
قوانین حمایت از مصرف کننده خودرو رسما اعلام شد / سازمان حمایت اعلام شد

به گزارش اخبار اقتصادی، حسین زاده قشمی، مدیرکل روابط عمومی و سازمان های مردم نهاد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان. وی گفت: در خصوص انتشار کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فراخوان شرکت مدیران خودرو به دلیل خرابی اکسل عقب برخی از محصولات ام وی ام 55 ایکس پرو، به اطلاع شما می رساند. با پیگیری های مسئولان و مدیر ارتباط با مشتریان شرکت مدیریت خودرو مشخص شد خودروی X55 پرو برنامه ریزی شده در تاریخ 30 اسفند 1302 دچار حادثه شده و هم اکنون در تعمیر شرکت کارگاهی در حال تعمیر است.

مدیرکل روابط عمومی و سازمان های مردم نهاد حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه افزود: از سوی دیگر گزارش شد که شرکت مدیران خودرو در تاریخ 21 اردیبهشت ماه امسال برای رفع مشکل اکسل خودرو، محصول مذکور را از بازار خارج کرد. سال و نمایندگان شرکت مورد نظر نیز با مالکان تماس گرفته و نسبت به حذف خودروها اقدام کرده اند.

حسین زاده قشمی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در صورتی که تخلف یا نقص قطعات ایمنی خودرو در مدت گارانتی پس از سه بار تعمیر باقی بماند و یا ایراد یا ایراد قطعاتی که این احتمال را ایجاد کند. در صورت آسیب جسمی یا جراحت جانی به افراد و با یکبار تعمیر رفع نشده و یا خودرو به دلیل تعمیرات بیش از سی روز غیر قابل استفاده می ماند، تامین کننده/تولید کننده موظف است خودروی معیوب را با یک خودروی جدید بنا به درخواست مصرف کننده یا جایگزین کند. قیمت آن را با توافق به مصرف کننده برگرداند.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه کننده حق تحویل یا استفاده از خودروی مرجوعی را قبل از رفع نقص ندارد». تحویل خودروی مذکور پس از رفع عیوب قبلی و با اعلام صریح ایرادات مذکور در اسناد تحویل مجاز می باشد.

مدیرکل روابط عمومی و سازمان های مردم نهاد سازمان حمایت تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو، «تبصره: استفاده از قطعات غیراستاندارد یا تایید نشده توسط عرضه کننده و نمایندگی های مجاز تعمیرات. ممنوع است.” بنابراین واحد تولیدی موظف است خودروهای معیوب را با خودروهای سالم جایگزین کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38851

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.