• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2

قلب بورس همچنان می لرزد

  • کد خبر : 44732
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
قلب بورس همچنان می لرزد

بورس تهران در این هفته امتیاز سه گانه را به خود اختصاص داد. بازار امروز با فشار فروش بیشتری نسبت به روز گذشته مواجه شد. کارشناسان معتقدند اظهارات مقامات و افزایش احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان از عوامل تشدید این فشار فروش بوده است.

برای چهارمین روز متوالی حدود 651 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت سرازیر شد. در حالی که بازار داخلی طلا و سکه و اونس جهانی کاهش یافت، صندوق های طلا 264 میلیارد تومان پول دریافت کردند. به نظر می رسد این دو بازار دیدگاه های متفاوتی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده دارند. اگرچه قیمت طلا نسبت به روز گذشته کاهش یافته است، اما امروز تقاضا برای صندوق های طلا دوباره افزایش یافته است.

محمدرضا عالمی کارشناس بازار سرمایه به بررسی انتظارات ذهنی سرمایه گذاران و تأثیر آن بر تصمیمات سرمایه گذاری پرداخت. وی به کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر اشاره می کند و توضیح می دهد که وقتی سرمایه گذاران معتقدند قیمت طلا افزایش می یابد، کاهش قیمت را فرصتی برای خرید می دانند.

عالمی همچنین به محدوده محدود نوسانات در بازار اشاره می کند و آن را نشانه ای برای سرمایه گذاران می داند که ریسک سیستماتیک همچنان قوی است. این باعث می شود که پول از بازار سهام به صندوق های با درآمد ثابت و سایر بازارهای موازی سرازیر شود. در شرایطی که ریسک سیستماتیک ناشی از درگیری های منطقه ای است، سرمایه گذاران به طلا روی می آورند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44732

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.