شفقنا اخمانی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه معتقدم تا پایان ماه صفر که تقریبا روزهای پایانی شهریور ماه است، افزایش و کاهش قیمت نخواهیم داشت، می گوید: در نهایت افزایش و کاهش قیمت نداریم. ، همین قیمت ها بین 1 تا 3 درصد در نوسان خواهد بود، طلا و سکه در بازار خواهیم داشت.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از خبرآنلاین نادر بذرافشان، وی با اشاره به اینکه باید دید نوسانات اونس طلای جهانی، بازار ارز و عرضه و تقاضا چگونه خواهد بود، افزود: باید در مرحله دوم شاهد باشیم. سال و ماه ربیع الاول، اینکه آیا رونق به صنعت برمی گردد، چه وضعیت تغییر کند یا نه.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: تحلیلگران پیش بینی می کنند هر اونس طلای جهانی تا پایان سال جدید و در دی ماه به 2500 دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بازارهای داخلی دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد و افزایش قیمت خواهیم داشت.

بصرفشان تصریح می کند: باید ببینیم با این تحلیل ها در دی ماه این اتفاق می افتد یا خیر. اما در حال حاضر هیچ نوسانی در بازار داخلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان می کند: کاهش تقاضا در بازار باعث شده مردم مشکوک شوند که امکان کاهش قیمت وجود دارد اما من به این موضوع اعتقادی ندارم.