• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

  • کد خبر : 41996
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

نوسانات بازار طلا و ارز همچنان ادامه دارد، اما نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به اکوایران می گوید که احتمال کاهش جدید قیمت طلا و ارز وجود ندارد.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا و ارز همچنان در شیب ملایم نزولی قرار دارد. آنطور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد، طلای 18 عیار امروز 11 مرداد 1403 مسیر روز گذشته را ادامه نداد و با 20 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 372 هزار تومان رسید. طلای 24 عیار نیز امروز 10 هزار تومان افزایش قیمت داشت و رکورد 4 میلیون و 496 هزار تومان را به ثبت رساند.

اما در بازار سکه ماجرا متفاوت است. در این بازار برخی سکه ها افزایش و برخی دیگر ثابت ماندند. صنف طلا و جواهر قیمت سکه جدید طراحی شده را 100 هزار تومان نسبت به روز گذشته و 40 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد. اما سکه طرح قدیم افت قیمت داشت و 37 میلیون قیمت را به ثبت رساند.

قیمت جهانی طلا از ابتدای هفته تغییر جهت داد و برخلاف هفته های گذشته روند نزولی را آغاز کرد. در نتیجه قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته با چهار دلار کاهش به ۲۳۹۸ دلار رسید.

پیش بینی روند بازار طلا و سکه در 2 مرداد 1403.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اکوایران گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری چه در دوره اول و چه در دوره دوم، بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت بود، هرچند چنین رشدی وجود داشت. در بازارهای جهانی مشاهده نشد اما از فردای دوره دوم بازار تا اواسط هفته رشد قیمت به تدریج کاهش یافت و متوقف شد.

وی افزود: قیمت طلا و ارز از ابتدای سال رشد ناگهانی و قابل توجهی داشت اما این افزایش ها موقتی و ناشی از تنش در منطقه بود و پس از آن در بازار طلا و ارز رکود جدی حاکم شد و در حال حاضر ثبات و افت خوبی وجود دارد به نظر می رسد در هفته های آینده بازار با نوسانات یک تا سه درصدی تحت تاثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، بازار جهانی و دلار مواجه شود بازار.

بذرافشان قیمت طلا و ارز در کشور را با روند جهانی مقایسه کرد و توضیح داد که با توجه به بازارهای جهانی، بازار طلای داخلی با هم هماهنگ بوده و احتمال کاهش قیمت بسیار کم است. چرا که طلا و سکه امسال به دلیل کاهش نرخ ارز و فرا رسیدن ماه محرم کاهش قیمت داشتند و اکنون در یک بازه زمانی مشخص نوسان دارند.

مدیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه توضیح داد: پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2024 از سقف 3000 دلار فراتر رود و در نتیجه بازارها و ارزهای طلای کشورهای مختلف روند صعودی خود را آغاز کنند. روند.”

وی تاکید کرد: باید منتظر ماند و دید رئیس دولت چهاردهم چه برنامه هایی در زمینه مدیریت بازارهای مالی دارد و چگونه مسائل اقتصادی کشور را مدیریت می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41996

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.