• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
11

حباب ربع سکه ۴ میلیون تومان شد / در بازار طلا سرمایه گذاری نکنید

  • کد خبر : 667
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲:۲۶
حباب ربع سکه ۴ میلیون تومان شد / در بازار طلا سرمایه گذاری نکنید

به گزارش اخبار اقتصادی

نادر بذرافشان در خصوص وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: این هفته بازار جهانی طلا با افت قیمت همراه بود و در مجموع 16 دلار افت قیمت اونس جهانی داشته ایم. اما برخلاف بازار داخلی سکه و طلا با روندی صعودی. مقابله با.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تشریح علت روند صعودی قیمت ها در بازار، گفت: بخش عمده ای از این موضوع بازگشت نوسانات به بازار ارز بود. بخش بسیار کوچکی نیز همین روند افزایشی تقاضا را در بازار دنبال کرد که تشدید شد. البته این افزایش تقاضا بسیار ناچیز و حدود پنج درصد است و دلیل اصلی آن (با توجه به اینکه قیمت ها در بازار جهانی نیز کاهش یافته است) نوسانات نرخ ارز در بازار طی هفته گذشته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و در سال های گذشته در این ایام معمولا تقاضا در بازار سکه و طلا افزایش پیدا می کرد، تصریح کرد: ممکن است امسال این تقاضا اندکی شکل بگیرد اما در از سوی دیگر این موضوع نیز وجود دارد که احتمالاً با توجه به افزایش قیمت ها، میزان تقاضایی که هر ساله در این زمان شکل می گیرد، ممکن است امسال وجود نداشته باشد و محدود باشد. با توجه به افزایش قیمت، امسال ممکن است به اندازه سال های گذشته شاهد تقاضا نباشیم.

بذرافشان تاکید کرد: در شرایط فعلی لازم است بانک مرکزی مجددا برای کنترل نرخ ارز و کاهش آن وارد عمل شود. از سوی دیگر در حال حاضر تقاضای بانک مرکزی برای اجرای روش عرضه ربع سکه در بورس کالا برای نیم سکه و ربع سکه است. این امر می تواند نقش مهمی در تثبیت و حتی کاهش قیمت ها داشته باشد و منجر به تخلیه حباب سکه شود که بیش از حد بزرگ شده است. چرا که از ابتدای امسال تنها حدود پنج میلیون تومان افزایش حباب بر سکه تمام داشته ایم. حباب سکه در یک و دو ماهه نخست سال در محدوده 300 هزار تومان بود اما اکنون به پنج میلیون و 350 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت حباب ربع سکه و نیم سکه نیز گفت: در حال حاضر در ربع سکه چهار میلیون تومان و در نیم سکه حدود سه میلیون و 700 هزار تومان حباب وجود دارد. ، که بسیار بالاست. بنابراین از نظر اقتصادی و شرایط فعلی، توصیه ما این است که اگر مردم قصد سرمایه گذاری و حفظ ارزش ملک خود را دارند، به جای ورود به بازار سکه با این حجم از حباب، به سراغ بازار مصنوعات طلا بروند. زیرا از نظر اقتصادی حتی با خرید طلا با بالاترین دستمزد، هزینه حباب سکه را پرداخت نمی کنند، در حالی که می توانند نقش مهمی در تولید صنعتی کشور داشته باشند و با توجه به پتانسیل هایی که در صنعت طلا وجود دارد، در کمک به صنعت طلا حوزه تولید صنعتی و تقویت تولید.

این مقام صنفی در خصوص آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در هفته جاری و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته اظهار داشت: در این هفته هر قطعه طرح جدید با میانگین 230 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش یافت. در هفته به 27 میلیون در پایان هفته رسید. و 200 هزار تومان و هر قطعه طرح قدیم با 180 هزار تومان رشد قیمت به 25 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. در هفته ای که گذشت نیم سکه 650 هزار تومان و ربع سکه 400 هزار تومان افزایش را تجربه کردند و در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) قیمت نیم سکه 15 میلیون و 100 بود. هزار تومان و ربع سکه نیز به ترتیب 9 میلیون و 800 هزار تومان بود. شده اند. سکه گرمی در پایان هفته 5 میلیون و 10 هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته 100 هزار تومان افزایش داشت.

وی افزود: در هفته جاری هر اونس طلا در بازار جهانی 16 دلار کاهش داشته و یک هزار و 820 دلار ثبت کرده است. در بازارهای داخلی هر مثقال طلای 17 عیار در آخرین معاملات با 290 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 9 میلیون و 500 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز با 67 هزار تومان افزایش در بازارهای داخلی. آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه). یک میلیون و 193 هزار تومان معامله شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: همانطور که گفته شد تقاضا دارد در این شرایط بانک مرکزی نرخ ارز را مدیریت کند تا به ثبات برسد و شاهد افزایش بیشتر نباشیم. از طرفی علاوه بر ربع سکه، نیم سکه و سکه تمام هم باید عرضه شود که می تواند در کاهش قیمت ها و حباب ها نقش بسزایی داشته باشد.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=667

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.