• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

  • کد خبر : 38699
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنف طلا و جواهر، سازمان امور مالی کشور اعلام کرد که این افراد ملزم به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه مودیان و جامعه تجارت و ثبت نام در یکی از این سامانه ها نیستند. بس است.

اخبار اقتصادی، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: برای تسهیل در انجام امور مالیاتی مودیان، مودیان ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی اعم از مودیان طلا و جواهرات، امکان ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی از سوی مؤدی یا مورد اعتماد) را دارند. شرکت ها) یا سایر سیستم های دولتی، از جمله سیستم جامع بازرگانی، باید فاکتورهای خود را ارسال کنند.

بر اساس اعلام این سازمان، در صورت ارسال فاکتور از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل مشاهده است)، در اجرای تبصره ( 3- ماده (5) قانون پایانه‌های فروشگاه‌ها و سامانه‌های مالیاتی اضافی، مطابق ماده (6) قانون تسهیل در انجام وظایف مالیاتی، ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی توسط مؤدی در مودیانو الزامی نیست. سیستم.

جایگاه صنعت طلا و جواهر در خصوص شیوه جدید ثبت معاملات

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر همواره اولین پرداخت کننده مالیات شاهانه و عوارض صنفی بوده است، اظهار کرد: جایگاه مالیاتی نباید دلیلی برای اعمال فشار باشد. در مورد این صنعت و استقرار سامانه جامع تجارت.

این اظهارات در حالی مطرح شد که مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالی، شب دوشنبه 20 اردیبهشت ماه در برنامه تلویزیونی میزان مالیات اضافی طلافروشان را به طور متوسط ​​800 هزار تومان در سال اعلام کرد. و به همین دلیل یکی از کارمندان طلافروشان مالیات بیشتری پرداخت کرد.

نادر بذرافشان به این اظهارات سخنگوی سازمان امور مالی واکنش نشان داد و گفت: چرا به اشتباه گفته می شود که مالیات صنعت طلا و جواهر کمتر از حقوق کارمندان بوده است؟ چندی پیش گفته می شد طلافروشان ماهانه 500 هزار تومان مالیات می پردازند، اما اکنون می گویند 800 هزار تومان. اساساً این درست نیست. زیرا حداقل پرداخت مالیات در این صنعت از 15 میلیون تومان شروع می شود و به میلیاردها تومان می رسد.

بر اساس اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تمامی اعضای صنف طلا و جواهر باید برای تشکیل پرونده و تمدید پروانه کسب در سامانه مالیاتی ثبت نام کنند. بنابراین فرار مالیاتی در این صنف معنا ندارد مگر واسطه ها و افرادی که خارج از صنف و در فضای مجازی و غیررسمی فعالیت می کنند که فاقد مجوز صنفی نیز هستند.

بذرافشان تاکید کرد: موضوع مورد انتقاد صنعت طلا و جواهر، تعدد سیستم ها و نظام جامع کسب و کار است. با تعدد سیستم ها ابهاماتی ایجاد شده است. سامانه مودیان و سامانه جامع معاملات تعاریف و کارکردهای متفاوتی دارند و همکاران صنفی ما از سال گذشته نسبت به سامانه جامع معاملات واکنش نشان دادند و پس از گذشت چندین ماه هنوز این دو سامانه طبق تبصره 3 ماده 6 تجمیع نشده اند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، دولت نیازمند بازنگری در نظام جامع معاملات این صنعت است که با جلسات کارشناسی اصلاحاتی در خصوص سامانه جامع معاملات در صنعت طلا انجام شود.

همانطور که زرافشان تاکید کرد، سامانه و پایانه های فروشگاهی مودیان مربوط به ثبت الکترونیکی فاکتور است و هیچ مشکل و انتقادی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: باید در اجرای سامانه جامع تجارت اصلاحاتی صورت گیرد تا بتوانیم در آینده شرایط این صنعت را که قدمتی طولانی دارد و نقش محوری در آن داشته است، بهبود بخشیم. اقتصاد کشور است و لازم است دولت و مسئولان کشوری نگاه ویژه و کارشناسی به این صنعت داشته باشند.

در جدیدترین اقدام سازمان امور مالی درباره مالیات طلا، مقرر شد تنها از دستمزد و سود طلا مشمول مالیات و سرمایه طلا معاف شود.

از سوی دیگر، همانطور که بذرافشان پیش از این به اکوایران گفته بود، ثبت تراکنش ها از اول دی ماه 1402 به صورت الکترونیکی در سامانه پایانه فروشگاه ها ثبت شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: سازمان امور مالی و مسئولان سامانه جامع تجارت که سامانه مودیان را راه اندازی کرده است باید شرایط این صنعت را ارزیابی کنند.

به گزارش بذرافشان، بر اساس ابلاغ بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، صنعت طلا و جواهر بیش از 18 میلیارد تومان محدودیت ندارد و طلافروشان باید معاملات هر مبلغی را در خرید سامانه پایانه ثبت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: طلافروشان باید مطمئن باشند که این سیستم هیچ تاثیری بر اداره مالیات طلافروشان ندارد و تجربه تلخ قانون ارزش افزوده مالیات بر طلا تکرار نخواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38699

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.