به گزارش اخبار اقتصادی، معاملات ارزی در مبادله کالا دیروز کاهش جزئی داشت. اما میزان این کاهش چندان زیاد نبود که بتوان آن را دلیلی بر وجود رکود در این بازار دانست. تحقیقات نشان می دهد که قیمت هر واحد ارز واریز شده در روز گذشته در تمامی نمادها حتی نیم درصد کاهش نداشته و افت قیمت عمدتا به حدی بوده که حتی در نمادی مانند «تمام سکه تمام طرح جدید 0211 ملت» نوسان صفر بود. اما در نمادی مانند «سکه تمام طرح جدید 0310 صادرات» شاهد کاهش قیمت آخرین معامله تا محدوده 0.59 درصد بودیم.

این یک قطره کوچک به نظر می رسد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دلیل افت قیمت آخرین معاملات تابلوی گواهی سپرده سکه نسبت به شنبه چیست تبادل کالا بوده است. این نشان می دهد که همزمان با تعطیلی بازارهای جهانی و خبری موثر از حوزه سیاست خارجی نیست. بازار سکه نیز آرام شده است. البته باید توجه داشت که دلیل این آرامش بیشتر از تعطیلی بازارهای جهانی به دلیل آرامش است. قیمت دلار در بازار آزاد این متغیر اصلی ترین عاملی است که در شرایط فعلی می تواند بر قیمت سکه تاثیر بگذارد. در نتیجه دلار بازار آزاد طی روز یکشنبه حدود 49 هزار تومان قیمت داشت که نسبت به روزهای گذشته تغییرات عمده ای را نشان نمی دهد. طبیعتاً در این شرایط، یعنی در شرایطی که رانندگان بالقوه قیمت سکه تحولات اقتصاد جهانی و متعاقب آن تغییر قیمت اونس، نوسانات قیمت در آن بازار می تواند منجر به کاهش یا افزایش جدی قیمت گواهی سپرده سکه و سکه در کشور شود. بازار آزاد بودن

قیمت دلار و سکه ثابت شد

بر این اساس طی روز گذشته، نوسانات محدود قیمت گواهی سپرده در هر یک از اوراق بهادار سپرده شده در 5 بانک با وام مسکن موجب شد تا صندوق های کالایی فعال در اطراف این دارایی تغییر قیمت عمده ای را تجربه نکنند. این باعث کاهش 1.46 درصدی در روز شد. تبادل او با بسیاری از صندوق های سهام با افت قیمت بیش از دو درصد مواجه شده بود. نباید شاهد افت زیادی در صندوق های کالایی بر اساس گواهی سپرده سکه باشیم. بنابراین تغییرات قیمت در نمادهایی مانند عیار، گوهر و زر بسیار محدود بود.