• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

سبز کردن صندوق‌های دارای پشتوانه طلا/ سیگنال‌های صعودی اقیانوسی برای صندوق‌های طلا!

  • کد خبر : 38642
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
سبز کردن صندوق‌های دارای پشتوانه طلا/ سیگنال‌های صعودی اقیانوسی برای صندوق‌های طلا!

اکوایران: بازار سهام روز گذشته شاهد پوشش سبز واحد صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا بود. این روند صعودی مطابق با روند رشد اونس جهانی است.

اخبار اقتصادی، اتفاقاتی مانند درگیری های مداوم در اوکراین و سایر تنش های جهانی باعث شده است که سرمایه گذاران به طلا به عنوان پناهگاهی امن روی بیاورند. تقاضا برای طلا در زمان بی ثباتی افزایش می یابد که به نوبه خود قیمت ها را افزایش می دهد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته‌های گذشته با روند صعودی قیمت‌ها مواجه بودند و با توجه به سیگنال‌های اونس جهانی مبنی بر گشایش بازار طلا، تداوم این روند با تکانه‌های ضعیف‌تر و قوی‌تر برای هفته‌های آینده می‌باشد. همچنین توسط تحلیلگران پیش بینی شده است.

در حال حاضر 13 نماد صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در بورس کشورمان فعال هستند. روز گذشته هر 13 نماد با افزایش قیمت همراه بودند و افزایش قیمت تمامی نمادها بیش از 2.4 درصد بود. در این میان نمادهای عیار، کهربا، طلا و طلا نمادهایی بودند که بیش از 4 درصد رشد قیمت داشتند.

حباب واقعی صندوق سرمایه گذاری متقابل با پشتوانه طلا چقدر بزرگ است؟

حباب واقعی صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا از دو بخش تشکیل شده است: حباب سکه و شمش و حباب ارزش خالص دارایی. در بین این 13 صندوق، بیشترین حباب مابه التفاوت NAV متعلق به نماد تابش با 9.5 درصد است و پس از آن گنج و جواهر قرار دارند و از سوی دیگر کمترین حباب تفاضل NAV متعلق به زرفام، زر، طلا و گهر است.

بیشترین حباب سکه و شمش متعلق به صندوق های طلا، گوهر، طلا و زرافام است که بین 14.7 تا 12.4 درصد و از سوی دیگر کمترین حباب سکه و شمش متعلق به آلتون و گنج است. محاسبه حباب واقعی واحد وجوه که مجموع دو حالت فوق می باشد نشان می دهد که تشعشع با حباب 17.1 درصد بیشترین حباب واقعی را در بین نمادها دارد و پس از آن دو نماد گوهر و طلا با 14.9 قرار دارند. ٪. درصد و نماد الماس با 14 درصد و در مقابل، ناب با 9.8 درصد و آلتون و زرافام به ترتیب با 11.7 و 12.5 درصد در پایین ترین جایگاه حباب سلطنتی قرار گرفتند.

بازگشت پاول به صحنه معمول؟

در نمودار زیر می توانید نسبت سکه و شمش در سبد دارایی این سیزده صندوق را مشاهده کنید. در حال حاضر، صندوق خزانه داری با تقریباً 95 درصد بیشترین نسبت شمش را در سبد دارایی های خود دارد و صندوق طلا با 75.3 درصد بیشترین نسبت سکه را در سبد دارایی های خود دارد.

030210درخشش طلا در سایه اقتصادی / چگونه جذابیت طلا را در برابر بی ثباتی جهانی افزایش دهیم!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38642

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.