به گزارش اخبار اقتصادی، ثبت نام در این رویداد از ۱۵ شهریور آغاز شد. بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، صادرکنندگان متقاضی شرکت در رویداد «انتخاب صادرکننده نمونه کشوری 1402» می توانند برای ثبت نام در این رویداد در سامانه سازمان توسعه تجارت ثبت نام کنند.

سازمان توسعه مشاغل اعلام کرد: ثبت نام الکترونیکی عضویت از دو روز پیش آغاز شد. لذا صادرکنندگان پس از ثبت نام الکترونیکی در پروفایل کاربری شرکت متقاضی در سامانه «https:/topexporters.tpo.ir» باید اسناد مربوطه را بر اساس شاخص های ارزیابی اعلام شده در این سامانه تهیه و بارگذاری کنند.

همچنین با توجه به اینکه امسال فرآیند ثبت نام متقاضیان فقط از طریق سامانه به صورت الکترونیکی انجام می شود. فعالان اقتصادی از مراجعه به دبیرخانه انتخاب صادرکننده نمونه و ارسال فیزیکی مدارک به این سازمان خودداری کنند.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، ثبت نام در سه رده «کالا»، «محصولات فناورانه» و «خدمات» انجام می شود. نحوه خوداظهاری گروه خدماتی در آینده اعلام خواهد شد.

سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: تاریخ فراخوان ثبت نام قابل تمدید نیست و با اتمام مهلت ثبت نام و خوداظهاری متقاضیان، مرحله ارزیابی شرکت های متقاضی و انتخاب برترین ها انجام می شود. بلافاصله در قالب الکترونیکی روند.