• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

دوره تنظیم سنتی گذشته / کلید حل هرج و مرج فضای دیجیتال

  • کد خبر : 32290
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
دوره تنظیم سنتی گذشته / کلید حل هرج و مرج فضای دیجیتال

رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فعالیت های وزارت ارتباطات در حوزه تنظیم مقررات هوشمند گفت: پدیده رگولاتوری نتیجه یک نقص و یک نقص است. محدودیت… وقتی نتوانیم به تعادل بین سه ذینفع: کاربران، حاکمیت و شرکت ها دست یابیم، نهاد نظارتی وارد عمل می شود.

و افزود: روند رگولاتوری نتایج متفاوتی خواهد داشت. اگر گرایش به سمت منافع عمومی باشد، امیدواریم که نتیجه نظارتی منجر به منفعت عمومی و کسب و کار بیشتر برای مردم شود.

باقری عسل ادامه داد: امروزه این پدیده به دلیل پیچیدگی فضای دیجیتال دچار سردرگمی شده است و این پیچیدگی ناشی از سه موضوع است. اول، تنوع و گستردگی خدمات دیجیتال، دوم، تنوع بازیگران و سوم، تنوع مدل های کسب و کار.

وی با بیان اینکه چرا باید از سیستم رگولاتوری سنتی به سمت سیستم نظارتی هوشمند حرکت کرد، گفت: این رگولاتورها شاید قبلا عناوین ساده ای داشته اند. به عنوان مثال، حمایت از حقوق مشتریان. اما خدمات به قدری متنوع شده‌اند که تنظیم‌کننده‌های جدیدی که وارد هر حوزه‌ای مانند بانکداری می‌شوند، باید محتوا را مدیریت کنند، حریم خصوصی را حفظ کنند، عادلانه بودن خدمات را تأیید کنند و از تضاد منافع جلوگیری کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32290

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.